Šajā aktīvajā, straujo pārmaiņu laikā, kad dzīves temps neļauj ne mirkli atslābināties, notiek procesi, kas rada jaunas atziņas, jaunu pieredzi, jaunu pārliecību un arī jaunu vilšanos ne tikai sabiedrībā kopumā, bet arī izglītības sfērā. Dzīve ir pierādījusi, ka izglītības darbā ir nepieciešami augsti kvalificēti speciālisti- skolotāji, kas savā darbā spēj būt pētnieki, drosmīgi meklētāji un eksperimentētāji.
Latvijā izglītības sistēmā ir veiktas plašas reformas visās tās apakšnozarēs, tomēr izglītības sistēmas specifika ir tās noturība, konservatīvisms, tādēļ šajā sistēmā vēl aizvien var sastapties ar vairākām problēmām.
Lielā mērā reformu procesu atgriezenisko saiti nodrošina skola. Savukārt, skolas kolektīva veiksmīga darbība ir atkarīga no tā, kas to vada - kāda ir skolas vadība (administrācija), kāda ir tās profesionālā kompetence, vai skolas vadības locekļi prot savstarpēji sadarboties, vai viņi prot kopīgi virzīt kolektīva attīstību.
…