-
Vadības stratēģijas izvērtējums kompānijā "Check-IT"
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | Stratēģiskās vadības nodrošināšana uzņēmumā | 6 |
Kompānijas SIA „check-IT” profils un attīstības vēsture | 6 | |
Stratēģijas jēdziens un būtība | 8 | |
Stratēģiskā virziena noteikšana | 9 | |
Ārējās un iekšējās vides ietekmes faktoru novērtēšana | 10 | |
2. | Check-IT stratēģiskās vadības izvērtējums | 11 |
Ārējās vides novērtējums Latvijas IT nozarē | 11 | |
Galveno konkurentu raksturojums | 12 | |
2.1.1. | IS un informācijas drošības konsultāciju sektors | 12 |
2.1.2. | IT tehnisko risinājumu sektors | 14 |
PEST analīze | 15 | |
check-IT iekšējās vides izvērtējums | 16 | |
2.1.3. | check-IT cilvēkresursu izvērtējums | 16 |
2.1.4. | check-IT izmantotās tehnoloģijas un inovācijas | 17 |
2.2. | SWOT analīze | 18 |
2.3. | check-IT stratēģiskās attīstības iespējas un to pamatojums | 21 |
3. | SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 23 |
Secinājumi | 23 |
Valsts ekonomiskās izaugsmes tempu samazināšanās pēdējā gada laikā un arvien pieaugošā konkurence ir negatīvi ietekmējusi Latvijas uzņēmējdarbības vidi, kā rezultātā arvien vairāk privāto uzņēmumu ir spiesti samazināt vai pat pilnībā apturēt savu darbību. Ekonomiskās situācijas recesija Latvijā tiek prognozēta arī nākamo divu līdz četru gadu laikā. Esošā situācija Latvijā ir vērojama pirmo reizi pēc atjaunotās neatkarības atgūšanas, kā rezultātā ļoti daudzi uzņēmēji, kuri savu uzņēmējdarbību ir uzsākuši pēdējo desmit gadu laikā nav spējīgi pielāgoties esošajām negatīvajām ekonomiskajām tendencēm un pārmaiņām tirgū, kurā strauji samazinās pieprasījums pēc sekundārajām precēm un pakalpojumiem. Viens no iemesliem uzņēmēju nespējai pielāgoties ārējās vides raditajiem negatīvajiem apstākļi ir stratēģiskās vadības un plānošanas nepietiekamība tajos.
Līdz šim Latvijas uzņēmēji lielākoties savu darbību vērsa uz īstermiņa pieprasījuma apmierināšanu, nosakot sasniedzamos mērķus tikai ļoti īsam laika periodam (1-2 gadiem) un šos mērķus nereti koriģējot atbilstoši pieprasījuma izmaiņām. Ļoti bieži uzņēmēju vidū tika un vēl joprojām ir novērojama tendence, ka sasniedzamie mērķi, pat īsam termiņam, tiek noteikti bez nepieciešamo izpētes un analīzes pasākumu veikšanas. Uzņēmēju vidū ir skaidri iezīmējusies tendence, ka lielākā daļa no tiem īsti nezin, ko vēlas sasniegt ilgākā laika periodā, un vienīgais to mērķis ir iegūt tūlītēju peļņu, kas nav uzskatāms par stratēģisko mērķi. Tikai ļoti neliels uzņēmēju skaits iepriekšējo 10 gadu laikā ir veicis stratēģiskās vadības pasākumus attiecībā uz iekšējās un ārējās vides izpēti un noteiktu stratēģisko mērķu definēšanu vidējam un ilgākam laika periodam (3-7 gadi). Līdz ar to sastopoties ar grūtībām preču un pakalpojumu realizācijā, šie uzņēmēji ir spējīgi efektīvi adoptēties ārējās vides izmaiņām un turpināt savu uzņēmējdarbību.
Stratēģiskās vadības un plānošanas neesamība ir tieši attiecināma arī uz uzņēmumu SIA”check-IT” kurš darbojas Informācijas tehnoloģiju konsultāciju pakalpojumu jomā. Līdz šim visa SIA „check-IT” darbība ir tikusi vērsta uz īstermiņa mērķu sasniegšanu un noteiktu klientu vēlmju apmierināšanu, neizvērtējot uzņēmuma attīstības iespējas un virzienus ilgākā laika periodā, kā rezultātā uzņēmums šobrīd piedāvā plašu pakalpojumu klāstu, kas nav samērojams ar uzņēmuma iespējām šos pakalpojumus reāli sniegt klientiem. Uzņēmuma iekšienē arī vēsturiski nav veikti nekāda veida ārējās un iekšējās vides analīzes pasākumi un stratēģiskie mērķi ir pieņemti balstoties tikai uz uzņēmuma īpašnieku subjektīviem lēmumiem Līdz ar to šobrīd uzņēmums ir sastapies ar nopietnām finanšu grūtībām un tā spējas turpināt savu darbību ir lielā mērā atkarīgas no uzņēmuma vadītāju pieņemtajiem lēmumiem tuvākajā laikā, attiecībā uz noteiktas stratēģijas realizāciju.
Šī patstāvīgā darba ietvaros atbilstoši šāda veida dokumentiem ir apskatīta uzņēmuma iekšējā un ārējā darbības vide kā arī veiktas SWOT un PEST analīzes. Balstoties uz veikto analīžu rezultātiem darba ietvaros ir izstrādāti ieteikumi SIA „check-IT” ilgtermiņa stratēģijas izstrādei un stratēģisko mērķu noteikšanai.
Šī darba mērķis ir balstoties uz esošās situācijas analīzes rezultātiem, noteikt SIA „check-IT” stratēģiskās vadības principus, vidēja termiņa (3-5 gadi) attīstības stratēģijas definēšanai.…
Darba ietvaros veikta teotēriskās inormācijas apkopošana par Stratēģiskās vadības nodrošināšanu, kā arī veikta Stratēģiskās vadības novērtēšana uzņēmumā SIA "check-IT" (ir ietverta ārējās un iekšējās vides analīze, konkurences novērtējums, SWOT un PEST analīzes
- Uzņēmējdarbības finansēšanas loma finanšu vadībā
- Vadības socioloģija
- Vadības stratēģijas izvērtējums kompānijā "Check-IT"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Vienmēr tīrs" pielietotās stratēģijas analīze
Research Papers for university11
-
Vadības stili
Research Papers for university6
-
Vadības stili izglītības iestādē
Research Papers for university9
-
Uzņēmuma "X" mārketinga stratēģijas izstrādāšana, stratēģiskā plānošana
Research Papers for university40
-
Latvijas Universitātes menedžmenta un stratēģijas (2005.-2017.) pētīšana
Research Papers for university34