Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:311168
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
2.  Ievads    3
3.  Vadītāja vara    4
4.  Menedžmenta funkcijas    6
5.  Vadīšanas pamatstili    8
6.  Vadītāja funkcijas un lomas    9
6.1.  Starppersonu funkcija    9
  Simbols    9
  Līderis    9
  Starpnieks    9
6.2.  Informēšanas funkcija    10
  Novērotājs    10
  Informācijas izplatītājs    10
  Runasvīrs    10
6.3.  Lemšanas funkcija    10
  Pārveidotājs    10
  Traucējumu novērsējs    10
  Resursu sadalītājs    11
  Sarunu vedējs    11
7.  Secinājumi    12
8.  Izmantotā literatūra    13
Extract

Ievadam es vēlējos paskatīties uz vadītāju un vadītāja varu no psiholoģijas viedokļa un savas pieredzes. Lekciju konspektā menedžmentā tika pievērsta uzmanība amerikāņu psihologa Abrahama Maslova vajadzību hierarhijas teorijai. Vajadzību hierarhijas teorija palīdz vadītājam analizēt katra darbinieka vajadzību līmeni un ar to manipulējot vadītājs var panākt, ka darbinieks savu darbu veic pēc labākās sirdsapziņas. Toties amerikāņu psihologs Deivids Makklelands ir izstrādājis citu vajadzības modeli, tas gan ir vienkāršāks nekā A. Maslova piedāvātais. D. Makklelands uzskata un mēģina pierādīt, ka cilvēku dzīvē ir vissvarīgākās 3 lietas (V. Reņģe Personības psiholoģija, Rīga, Zvaigzne ABC, 80.lpp.):
Sasniegumi, panākumi – vajadzība pēc sasniegumiem;
Vara, ietekme uz citiem – vajadzības pēc varas;
Labas attiecības ar citiem – vajadzības pēc attiecībām ar citiem.
Daudzi psihologi uzskata, ka vajadzība pēc varas ir viens no cilvēku iekšējiem dzinuļiem kopš pastāv cilvēki. Pēc psihologu domām, vajadzība pēc varas var izpausties divējādi, vienā gadījumā tiekšanas pēc varas ir pašas varas dēļ. Citiem vārdiem to varētu arī dēvēt par tiekšanos pēc ietekmes, pārākuma. Otra vajadzība pēc varas notiek, lai sasniegtu un istenotu kādu mērķi. Otrā gadījumā vara ir pozitīva un vēlama. Nereti uzņēmumos vadītājam piemīt viena vai otra varas īstenošanas metode. Līdz ar to psihologi uzsver, ka izvirzot cilvēkus vadošajos amatos ir „jāatsijā” tos, kas „raujas pēc varas” un tos, kuri to dara, lai sasniegtu organizācijas mērķus (V.Reņģe, Prsonības psiholoģija, Riga, Zvaigzne ABC, 79. lpp.).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register