Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:108943
 
Evaluation:
Published: 01.03.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Uzņēmuma vadītājs un vadīšana    4
1.1.  Vadīšanas funkcijas un metodes    5
1.2.  Vadītāja autoritāte un vara    6
1.3.  Vadības stili    9
1.4.  Vadītāja sociālpsiholoģiskās funkcijas organizācijā    11
2.  Ētikas būtība    13
2.1.  Ētika uzņēmumā    14
2.2.  Vadītājs un ētika    16
  Nobeigums    18
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    19
Extract

NOBEIGUMS
Darbā izklāstītā tēma ir aktuāla, jo sen vairs nav noslēpums, ka uzņēmuma sasniegumi ir lielākoties atkarīgi no tā ētiskajiem panākumiem.
Uzņēmējdarbības ētikas pamatfunkcija ir dot orientierus uzņēmējdarbības attiecību modelim, rosinot iesaistīto cilvēku tikumisko izaugsmi. Ētiskā uzņēmējdarbībā ikkatra vadības funkcija, sākot no plānošanas un beidzot ar kontroli, ir pakļauta ētikas pamatprincipiem, lai pēc iespējas efektīvāk sasniegtu nospraustos uzņēmējdarbības mērķus.
Īpaši autori ieinteresēja Džona Frenča un Bertrama Reivina identificētā vadītāja varas tipoloģija. Varas tipoloģija atklāj varas būtību – vara ir tas, kā darbinieki uztver vadītāju, taču ir skaidrs, ka vadītāja varai, lai kāda tā būtu, ceļā uz panākumiem ir jābalstās uz ētikas pamatprincipiem. Ētiska vadīšana ir atkarīga no varas izmantošanas veida, tāpat arī no vadītāja sociālpsiholoģiskajām īpašībām, pielietotā vadības stila, atbildības izjūtas un nospraustā mērķa.
Lasot un analizējot zinātnisko literatūru, autore secina, ka vadītāja lēmumi un varas izpausmes nedrīkst pārkāpt vispārzināmas cilvēktiesības: tiesības brīvi piekrist darbībai, tiesības uz privāto dzīvi, sirdsapziņas brīvība, vārda brīvība, cilvēka cieņai atbilstoša apiešanās, tiesības uz dzīvību un drošību. Protams, vienmēr būs uzņēmumi, kuros pastāvēs diskriminācija vai cita veida cilvēktiesību pārkāpumi, taču šādiem uzņēmumiem nav nākotnes. Mūsdienu konkurences apstākļos uzvarēs tas, kurš būs gudrāks, saskatīs uz ētikas principiem būvētas attieksmes priekšrocības ceļā uz efektīvu uzņēmējdarbību.
Vadītāju interesēs ir izkopt savas ētikas zināšanas un pielietot tās vadīšanas procesā, kas skar kā darbiniekus, tā arī uzņēmuma klientus. Izglītots un vieds vadītājs sapratīs, ka pareiza varas izmantošana un līdera autoritāte uzņēmumam ir izdevīgāka par neviena nemīlētu vadību, kas netur vārdu, iedveš bailes un nepatiku visos darbiniekos, rada nelabvēlīgu organizācijas kultūru un klimatu. No šādas rīcības cieš uzņēmuma darba efektivitāte, tēls un klientu uzticība un līdz ar to arī peļņa, kas ir galvenais uzņēmējdarbības mērķis.
Kā piliens darvas var sabojāt medus mucu, tā neētiska rīcība var nogremdēt uzņēmumu. Piekopjot ētisku vadības stilu, iespējams iegūt cieņu darbinieku, klientu un partneru acīs, kas ir tik nenovērtējami ceļā uz panākumiem. Lai uzņēmums veiksmīgi progresētu un vadītājs saglabātu savu autoritāti, nepieciešams iekļauties atiecīgajās sabiedrības prasībās. Prasmīgi lietojot sev piešķirto varu un darbojoties pēc vislabākās sirdsapziņas, panākumi neizpaliks.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1330316
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register