Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:853142
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Extract

Kā rīkoties kļūstot par vadītāju?
Katrs vadītājs ar kaut ko sāk, tas uzreiz nekļūst veiksmīgs, jo nav pieredzējis dažādas situācijas un tam nav bijusi prakse no kuras mācīties. Šajā sadaļā tiks nedaudz aprakstīts kā rīkoties un ko darīt nepieredzējušam, jaunam, „svaigam” vadītājam. Pastāv 7 vadības maiņas elementi ar kuriem saskaras jaunais vadītājs. Tās ir cerības, noteicošās attiecības, situācijas analīze, mērķi, pārmaiņu mikroklimats, pārmaiņu iniciēšana, simboli un rituāli.
Pirmais elements cerības nozīmē to, ka komanda no jaunā vadītāja gaida, ka būs labāk, piemēram, komanda kļūs vienotāka. Vadītājam pavisam noteikti šajā situācijā vajag rēķināties, ka no viņa kaut ko gaida, un varbūt tas, ko no viņa gaida ir ļoti grūti sasniedzams.
Otrais elements ir noteicošās attiecības. Tas strādā kā ietekme, līderība un konkurence. Komandā, jau pirms jaunā vadītāja stāšanās amatā valda noteiktas attiecības. Kādu uzskata par slēpto līderi, kādu uzklausa vairāk, kādu mazāk, bet kāds cits pat var būt izjūt jauno vadītāju kā konkurentu. Šo sarežģīto attiecību dēļ potenciālajam jaunajam vadītājam var rasties grūtības, tādēļ jāmāk pielāgoties un sadarboties.
Trešais elements ir situācijas analīze. Pirmo reizi tā tiek veikta jaunajam vadītājam nonākot amatā. Vislabāk situāciju var analizēt no piecām perspektīvām. Pirmā perspektīva ir noteikumi un pašsaprotamais, kas ir organizācijas sociālā uzbūve. Otrā perspektīva ir uzdevumi, kas sevī ietver uzdevumu izvērtēšanu, kas jāveic tūlīt, ko var atlikt uz nedaudz vēlāku vai arī tādi uzdevumi, kuri notiek ilgstoši. Trešā perspektīva ir fakti – izmaksas, rezultāti un stratēģijas. Ceturtā perspektīva ir inovācijas potenciāls, kas nozīmē, ka jaunais vadītājs analizē ko vēlētos mainīt. Un pēdējā, piektā, ir resursi jeb vadības, organizācijas, varas un tehnoloģiju stiprās puses.
Ceturtais elements ir mērķi. Arī šis elements ir ļoti svarīgs. Ja jaunajam vadītājam ir mērķi, tas nozīmē, ka ir vieglāk uz tiem tiekties. Tas arī motivē komandu, redzot, ka vadītājs tiecas uz mērķiem.
Pirktais elements ir pārmaiņu mikroklimats. Tas nozīmē, ka darbiniekiem vajadzētu būt gataviem pārmaiņām un gataviem tās pieņemt. Ne visiem patīk pārmaiņas un ir daļa, kas uz tām skatās skeptiski. Vadītājam nevajadzētu būt uzmācīgam, bet tādam, kas caur savu komandu ar jautājumiem noskaidro ko vajadzētu mainīt un pret skeptiski noskaņotajiem vajadzētu izturēties iecietīgi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register