Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,64 (16%)
Discounted price*:
3,35
Purchase
Add to Wish List
ID number:191894
Author:
Evaluation:
Published: 03.12.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kravu pārvadājumu vagoni    4
1.1.  Universālo vagonu tipi    4
1.2.  Speciālie un specializētie vagoni    6
2.  Pasažieru vagoni    13
2.1.  Pasažieru vagoni starptautiskajiem pārvadājumiem Latvijā    14
2.2.  Speciālie pasažieru vagoni    17
3.  Dzelzceļu sistēmu sliežu platumi    19
  Secinājumi    23
  Bibliogrāfiksias saraksts    24
Extract

No fizikas viedokļa raugoties uz sliežu konstrukcijām, jo šaurākas sliedes, jo vieglāk veidot asākus pagriezienus, kā arī to izmaksas ir mazākas. Šaursliežu konstrukcijas nenodrošina vilciena/tramvaja pietiekamu stabilitāti, lai attīstītu lielu ātrumu. Jo ātrāk vēlas pārvietoties pa sliežu ceļu, jo tam ir jābūt platākam, kas nodrošinās stabilitāti. Vien platiem sliežu ceļiem pagriezieni ir lēzeni.
Šobrīd esošā dzelzceļa (tajā skaitā tramvaju) platuma standarts ir 1 435 mm. Šis platums attīstījies no vienas no pirmajām dzelzceļa līnijām no Līverpūles uz Mančesteru. Šo ceļu izstrādāja Britu inženieris Džordžs Stefensons. Viņa radītais sliežu platums bija 1 422 mm. Kāds cits Britu inženieris vārdā Isambards Kingdoms Bunels piedāvājis sliežu platumu 2 140 mm, kas nodrošinātu lielu stabilitāti pie lieliem pārvietošanās ātrumiem.
1845.gadā Britu karaliskā komisija lēma, ka dzelceļa sliežu platums šajā valstī būs 1 435 mm. Karu laiki, plašo koloniju skaits, satiksmes savienojamība ar citām valstīm, citu valstu unikalitāte ieviesa savas korekcijas dzelzceļa vēsturē un tā izveidojies, ka lielākajā daļā pasaules sliežu platums ir tāds, kāds tas ir – dažviet vienāds, dažviet atšķirīgs.

Secinājumi
Viens no lielākajiem ieguvumiem izmantojot dzelzceļu ir tā lielā kravnesība. salīdzinot ar citem sauszemes transporta veidiem.
Dažādās dzelzceļa sistēmās vagonu veidi būtiski neatšķirās. Atšķirības varam saskatīt tikai tajā, ka dažās dzelzceļa sistēmās ir iespējams pārvadāt kravas, kuras ir smagākas. Piemēram Latvijā uz platformas vagona uzkrauj vienu lielo konteineru, bet Lielbritānijā ir platformas vagoni uz kuriem šie konteineri tiek krauti 2 stāvos. Vēl kā piemēru varam minēt divstāvīgos pasažieru vagonus. Lai vaētu izmantot šādus vagonus tam ir jābūt piemērotai visai infrastruktūrai. Ir jābūt augstiem tiltiem, lai šīs divstāvu vagons neaizķertos aiz pāri ejošā tilta un dzelzceļam ir jābūt paredzētam lielāku kravu pārvadāšanai, jo šādu vagonu svars arī ir ievērojami lielāks nekā parasta vagona.
Pasaulē ir daudzas atšķirīgas dzelzceļa sistēmas. Dzelzceļa sistēmu raksturo sliežu platums sistēmā. Pasaulē ir vairāk kā 16 dažādi sliežu platumi. Šīm platumu atšķirībām ir dažādi vēsturiski iemesli. 

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Vagonu veidi un to izmantošanas iespējas”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/191894

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register