Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:411770
 
Evaluation:
Published: 15.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Valsts ieņēmumu dienests kā administratīvā procesa dalībnieks    4
1.1.  Valsts ieņēmumu dienests, struktūra un kompetence administratīvā procesa kontekstā    4
1.2.  Administratīvā procesa principi Valsts ieņēmumu dienestā    12
1.3.  Administratīvā procesa stadijas Valsts ieņēmumu dienestā    15
2.  Administratīvo procesu, Valsts ieņēmumu dienestā regulējošie, normatīvie akti    18
3.  Administratīvās tiesas sprieduma, saistībā ar Valsts ieņēmumu dienestu, analīze    23
  Secinājumi un priekšlikumi    25
  Izmantotā literatūra    27
Extract

Valsts ieņēmumu dienests ir valsts pārvaldes institūcija, kas darbojas Finanšu ministrijas pārraudzībā un nodrošina nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā un uz muitas robežas, kā arī realizē valsts muitas politiku un kārto muitas lietas1.
Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas tika izveidotas divas organizācijas, kuru uzdevums bija ieņēmumu iekasēšana: 1) Valsts finansu inspekcija, kas atbildēja par nodokļu iekasēšanu; 2) Muitas departaments, kas atbildēja par muitas nodevām un nodokļiem par starptautisko tirdzniecību.
Par Valsts ieņēmumu dienesta dibināšanas brīdi var uzskatīt 1993.gada 28.novembri, kad tika pieņemts likums "Par Valsts ieņēmumu dienestu". Šis likums un nepieciešamība uzlabot ieņēmumu iekasēšanu un ekonomēt administratīvās izmaksas bija par pamatu tam, ka divas minētās organizācijas tika apvienotas, izveidojot Valsts ieņēmumu dienestu (turpmāk – VID), kas ir tieši pakļauts Finanšu ministrijai.
1993.gada 28.novembris - pieņemts likums "Par Valsts ieņēmumu dienestu"
1993.gads - uz esošās Finansu inspekcijas bāzes pēc reorganizācijas izveidots Nodokļu kontroles departaments
Galvenie VID izveides mērķi bija:
panākt taisnīgākas nodokļu sistēmas izveidi;
uzlabot sadarbību ar nodokļu maksātājiem;
veidot sabiedrisko domu par nodokļu nomaksas nepieciešamību;
izveidot atbilstošu apkalpošanas servisu;
samazināt birokrātisko procesu un procedūras;
samazināt administratīvos izdevumus.
Valsts ieņēmumu dienesta mērķi un uzdevumi iedalās:
Uzdevumi nodokļu administrēšanā ir noteikti likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.pantā, kā arī likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 8. pantā.
Saskaņā ar likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 8.pantu VID: 2 
1.uzskaita un reģistrē nodokļu maksātājus un ar nodokļiem apliekamos objektus;
2.piedzen Valsts ieņēmumu dienesta administrētos nodokļu un nodevu parādus, arī citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādus, kuru iekasēšana saskaņā ar normatīvajiem aktiem piekrīt Valsts ieņēmumu dienestam.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1112471
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register