Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:123226
 
Evaluation:
Published: 25.05.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 36 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.1.  Vardarbības jēdziena skaidrojums    4
1.2.  Vardarbības veidi un cēloņi    4
1.3.  Vardarbības pret bērnu riska faktori    7
1.4.  Vardarbības sekas un to ietekme uz veselību    10
2.1.  Vardarbības izpausmes pirmskolā    14
2.2.  Agresija un disciplīna    14
2.3.  Palīdzības pamatprincipi    21
2.4.  Tiesību akti skolas un ģimenes sadarbības veicināšanai    28
  Nobeigums    31
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
  Pielikumi    35
  1. pielikums. Informatīvie tālruņi un adreses, kur meklēt palīdzību    35
  Dokumentārā lapa    36
Extract

Bērnu vardarbība Latvijā ir kļuvusi par aktuālu tēmu masu medijos jau kopš 1993. gada, kad presē sāka parādīties pirmie raksti par vardarbību pret bērniem. Starptautiskā un nacionālā likumdošana paredz, ka ikvienam bērnam ir tiesības uz dzīvi, kas ir brīva no bailēm, draudiem un apdraudējumiem, tiesības uz aizsardzību pret jebkādu vardarbību: psiholoģisko, fizisko vai seksuālo, kā arī nevienam nav tiesību cietsirdīgi izturēties pret bērnu un ļaunprātīgi izmantot viņu. Vardarbība ir viena no traumatiskākajām pieredzēm, ko bērns var piedzīvot savas dzīves laikā un bieži vien stāsts par vardarbību vienlaikus ir stāsts par vērtībām konkrētajā vidē.
Tā kā visbiežāk tieši pirmsskola ir pirmā sabiedriskā vide, kur bērnam ir jāiemācās iekļauties, atrast pirmos draugus, mācīties sadzīvot ar atšķirīgiem cilvēkiem un risināt pirmos konfliktus, tad nereti konfliktu risināšana pārvēršas vardarbības izmantošanā citam pret citu un diemžēl arī vardarbībā no skolotāju puses pret bērniem. Domāju, ka sapratne par vardarbību ir pamats, lai domātu par vispiemērotākajiem palīdzības veidiem bērniem, kuri cietuši no vardarbības.
Pētījuma mērķis: Pētīt pirmskolas pedagoga lomu un atbildību pret vardarbībā cietušu bērnu, lai ikdienas saskarsmē ar bērniem novērstu vardarbību pirmskolas izglītības iestādē.
Hipotēze: Pirmskolas pedagoga zināšanas par vardarbību un vardarbības postošo ietekmi uz bērna attīstību, nodrošinās agresijas mazināšanos bērnu savstarpējās attiecībās pirmskolā un palīdzēs pedagogam izvēlēties piemērotākās audzināšanas metodes.
Pētījuma objekts:. Audzināšanas process pirmskolā
Pētījuma priekšmets: Savstarpējās attiecības audzināšanas procesā
Pētījuma uzdevumi:
1. Analizēt teorētisko literatūru par vardarbību pret bērniem;
2. Pētīt vardarbības veidus un cēloņus pret bērnu, atklājot riska faktorus;
3. Raksturot kādas vardarbības izpausmes sastopamas pirmskolā;
4.Noskaidrot kādas audzināšanas metodes ir vispiemērotākais cīņā ar bērnu agresiju;
5. Noskaidrot, kādi ir palīdzības pamatprincipi vardarbībā cietušam bērnam;
6. Veikt ekspertu un pedagogu viedokļu analīzi par vardarbības problēmām pirmskolā un to risinājumiem.
Pētījuma metodes:
1.Teorētiskā pētījuma metode – pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras teorētiskā analīze;
2. Empīriskās metodes - anketēšana; intervijas, diskusijas;
3. Personīgās pieredzes apkopojums.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1131269
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register