Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:905298
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Extract

Itāliešu ārste un pedagoģe Marija Montesori 20.gs.sākumā izstrādāja pasaulē plaši atzīstu pedagoģisko metodi. Vai šī pedagoģiskā metode ir pieņemama bērnu vecākiem? Kāda loma ir vecākiem bērnu audzināšanā Montesori pedagoģijā? Vai vecāki ir traucēklis bērna attīstībā vai nē? Kādi ir vecāku audzināšanas uzdevumi Montesori pedagoģijā? Pamatprincipi, kas varētu palīdzēt bērna audzināšanai?
M. Montesori pedagoģija balstās uz bērna apmācīšanu jau agrā bērnībā, kad vecāki tikai sastopas ar pirmajām bērnu vajadzībām. 3 – 6 gadi – tas ir laiks, kad bērns veidojas kā indivīds, kad attīstās atmiņa, prāts un griba. (3.,27)
Mariju Montesori īpaši interesēja – kāda ir bērnības loma personības veidošanā? Vai bērnība ir fizioloģisks un psihisks stāvoklis, kas sākas tad, kad bērns piedzimst, un turpinās, līdz viņš kļūst pieaudzis, vai tas ir nozīmīgākais laiks cilvēka dzīvē, kad tiek likti pamati personības veidošanā, “būvējot pašam sevi”.(7.,8)
Uzmanība jābūt veltītai cilvēka personībai, nevis audzināšanas metodei. (2.,63)
Bērns nav jāaudzina, tam pašam sevi jāaudzina, paša gribētas patstāvīgas darbības ceļā jāiegūst zināšanas un mākas. (5.,85)
Teorija paliek teorija, ļoti svarīga ir pedagoga personība, kā viņš to īsteno. Turklāt neviena mācība nevar aptvert visas šķautnes bērna personības attīstībā. Par to jādomā mazuļa galvenajiem pedagogiem – vecākiem. (4.,34)
Šajā gadījumā jāatšķir divas lietas:
1.Pirmie trīs gadi, kurus bērns pavada ģimenē;
2.Atbalsts jaunajam cilvēkam, ejot ceļu caur mācību iestādēm. (2.,72)
Pirmo trīs dzīvības gadu fāze ir raksturīga ar intelekta (prāta) neapzinātu darbību. Bērns saskarē ar ārpasauli vienlaikus rada it kā savu “garīgu miesu”. Mazuļa ārpasaulei pieder cilvēki un visupirms viņa vecāki. Bērnam ir jārada vajadzīgie nosacījumi, jāuzmundrina un jāatbalsta viņš tik ilgi, cik ilgi tas ir nepieciešams bērnam.
Ja bērns asimilē (pielīdzina) savu vecāku brīvas darbības veidu pieredzi, tad bērnā veidojas pirmā pieredze par cilvēka prasmi apieties ar savu bērnību. Tā pamazām veidojas pamati bērnā. Vecāki nevar tieši šo procesu ietekmēt, bet viņi var piedalīties tajā ar pieredzi, kā viņi paši ir kļuvuši par brīviem cilvēkiem.
Montesori prasa no vecākiem, lai viņi no pirmās dienas novērotu savu bērnu garīgās kustības un mēģinātu tām atbilstoši reaģēt. Tas nozīmē “atvērt bērnam ceļu uz garīgo attīstību”.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register