Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
2,99
You save:
0,51 (17%)
Discounted price*:
2,48
Purchase
Add to Wish List
ID number:129781
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Extract

Bērni ir mūsu nākotne. Cik bieži mēs dzirdam šo frāzi. Un , protams katrs grib, lai viņa nākotne būtu gaiša aprūpēta un mūsu bērniem jābūt spējīgiem to izdarīt, tātad jābūt veseliem. Viena no būtiskākajām problēmām mūsdienu bērniem ir problēma ar stāju.
1Lai bērniem veidotos normāla stāja, nepieciešama motivācija, kā arī sabiedrības interese par bērna veselību. Augoša bērna neracionāla adaptācija ilgstošām statiskām pozām (sēžot augumam nepiemērotās mēbelēs, arī ilgstoši pie televizora vai datora) veicina kustību un balsta sistēmas funkcionālo traucējumu veidošanos. Savukārt pasīvā un aktīvā kustību aparāta funkcionālie traucējumi aizkavē bērna fizisko attīstību, izraisa sirds un asinsvadu, nervu, elpošanas un gremošanas sistēmas funkcionālo spēju pasliktināšanos. Šādiem bērniem samazinās adaptācijas spēja stresa situācijām, kā arī pret nelabvēlīgiem ekoloģiskiem faktoriem. Uzsākot skolas gaitas, bērni realizē tikai 50% paredzēto kustību apjoma. Visnelabvēlīgākā ķermeņa poza, kas rada stājas traucējumus, ir sēdus stāvoklis, kas laika ziņā 4 — 5 reizes pārsniedz sava vecuma bērnu fizioloģiskās normas.
Šķībi sēžot, stāvot, vai sēžot ar sakumpušu muguru, kā arī citu faktoru iespaidā aktīvajā un pasīvajā kustību aparātā veidojas asimetrijas, mugurkaula liekumu un pēdas balsta slodzes pārmaiņas. Sākotnēji šīm izmaiņām ir funkcionāls raksturs, kas ir vieglāk koriģējamas un labojamas, bet ar laiku tās kļūst neatgriezeniskas, veidojas deformācijas. Tādēļ ir ļoti svarīgi laikus noteikt stājas traucējumus un iespējamās pēdu iniciālās deformācijas.
Attīstoties zinātnei, pieaug skolēniem apgūstamais mācību materiāla apjoms un saturs. Rīgā 14% skolēnu ir datoratkarīgās riska grupas uzskaitē (Rīgas Narkomānijas profilakses centra dati, 2004. gada oktobris). Arvien mazāk ir to skolēnu, kuri uzturas svaigā gaisā. …

Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Veselību veicinoša programma sākumskolas skolēniem”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/129781

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register