Ar vien vairāk pieaug konkurence starp augstskolām. Tās cenšas piesaistīt ar vien jaunus studentus. Augstskolu reklāmas materiāli ir viens no šiem līdzekļiem. Svarīgi, lai reklāmas materiāli būtu kvalitatīvi un atbilstu mērķauditorijas, šajā gadījumā vidusskolēnu, prasībām. Drukātie reklāmas materiāli ir efektīgs reklāmas līdzeklis, tajā pat laikā ar salīdzinoši zemām izmaksām. Lielu popularitāti ir ieguvusi Latvijas izglītības izstāde Skola, kas katru gadu pulcē neskaitāmu daudzumu vidusskolēnu, kas interesējās par izglītības iespējām Latvijā un pasaulē. Augstskolu drukātie materiāli ir tas, ko vidusskolēni pārnes mājās no izstādes. Tajos ir jābūt visai nepieciešamai informācijai par augstskolu, piedāvātajām programmām un ārpusskolas nodarbībām. Reklāmas materiāliem ir jābūt arī vizuāli pievilcīgiem un jāprezentē augstskolas tēls. Ņemot vērā, ka liela daļa vidusskolēnu parasti vēl nav izlēmuši par nākamo profesiju, iespējams tieši augstskolu reklāmas materiāli var nospēlēt galveno lomu lēmuma pieņemšanā.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vai RSEBAA reklāmas materiāli atbilst vidusskolēnu prasībām. Darba uzdevums ir iepazīties ar dažādu autoru literatūru par reklāmas jēdzienu un veidiem, kā arī par cilvēku informācijas apstrādes īpatnībām, kas liek pieņemt lēmumus. Pētījuma objekts ir 10 vidusskolēni, ar fokusgrupas intervijas palīdzību, darba autors, kā viņi vērtē RSEBAA drukātos reklāmas materiālus.
Darba analīzei autore izmanto literatūru, kurā aprakstītas dažādas reklāmas definīcijas, piemēram, Mārtiņa Veides grāmata „Reklāmas Psiholoģija” Pamelas Odihas grāmata „Advertising in Modern & Postmodern Times”, Georga Stražnova grāmata „Reklāma praktiskajā biznesā”, kurā aprakstīti dažādi reklāmas veidi. Ar pārliecinošās komunikācijas teorijas Informācijas detalizētas apstrādes modeli autore iepazinās Džiemsa Dilarda grāmatā „The Persuasion Handbook. Development in Theory and Practise”, Čarlesa Larsona grāmatā „Persuasion: Reception and Responsibility”, kā arī Daniela Okīfes grāmatā „Persuasion Theory and Research” un Džona Ošaugnesija grāmatā „Persuasion in Advertising”. Laila Borna grāmata „Psiholoģija: izturēšanās un tās konteksts” skaidro dažādos cilvēki uzturēšanās motīvus, kas var būt noteicošie lēmumu pieņemšanas brīdī.…