Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:141470
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Freids un māksla    3
4.  Leonardo Da Vinči    4
5.  Jungs un māksla    6
6.  Pablo Pikasso    7
7.  Nobeigums    9
8.  Literatūras saraksts    10
9.  Pielikumi    11
Extract

Freids un māksla

Freids mīlēja mākslu, īpaši klasisko literatūru, glezniecību un skulptūras. Tāpēc saprotams, ka savos pētījumos viņš nevarēja neiekļaut mākslu un mākslinieka radošo procesu. Tomēr Freidu maz interesēja estētiskais, jo, pirmkārt, viņš bija psihoanalītiķis. Viņš pats saka, ka nav liels mākslas pazinējs, drīzāk diletants un ka pats ir ievērojis to, ka bieži uz viņu pats mākslas darbs atstāj lielāku iespaidu, nekā tā formālais un tehniskais izpildījums. Visvairāk tas viņam izpaužoties literatūrā un skulptūrās, nekā glezniecībā (5., 8-9.lpp). Tāpēc Freids grib noskaidrot, kādēļ mākslas darbs var atstāt šādu iespaidu.
Freida mākslas analīze parādās kā bezapziņas radīto simbolu atšifrēšana, kas visbiežāk saistīta ar bērnu seksualitāti. Mākslinieciskās izpausmes kā bezapziņas darbošanās, kuras var saprast. Pēc viņa domām, mākslā mūs aizrauj tikai mākslinieka ieliktā doma, cik labi viņam to izdevies izpildīt un cik labi mēs to saprotam; bet saprast ne tikai racionāli, bet arī emocionāli. Sajust tos afektus, kas mākslinieku pamudinājuši šo mākslas darbu radīt. Lai to izdarītu, nepieciešams noskaidrot „domu” un „saturu”, kas darbā ielikts. Neskaidrību rada vienīgi racionālās un emocionālās uztveres sasaistīšana, kas nevar tikt risināta abstrakti, bet vienīgi saistībā ar mākslinieciskajām dotībām, mākslinieka individualitāti un personīgajām skatītāja īpašībām. Freids bija tradicionāls savā mākslas gaumē, lai gan pats bijis iedvesmas avots sirreālistiem. Vēstulē savam draugam Karlam Abrahamam, kurš bija nosūtījis viņam ekspresionisma stilā zīmētu zīmējumu, raksta, ka tas bija šausmīgs portrets un pārmet viņam aizraušanos ar moderno mākslu (5., 9.lpp). No Freida teorijas izriet doma, ka mākslinieks savus iekšējos pārdzīvojumus izsaka mākslinieciskā formā, attēlos un simbolos.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register