Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:370494
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.12.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Kreativitātes raksturojums    3
  Kreativitātes attīstība bērnībā    4
  Būtiskākās kļūdas audzināšanā    5
  Kas traucē kreativitātes attīstību?    5
  Kreativitātes nozīme darba vietās un darba tirgū    6
  Secinājumi    7
  Izmantotā literatūra    8
Extract

Kreativitāte tiek uzskatīta kā spēja uz jaunradi. Vai radoša aktivitāte.
Kreativitāte ir pilnīgi pretēja vienveidīgai formālai domāšanai. Tā novirza no banālām idejām un pieprasa, vienveidīga skatījuma uz lietām un rada oriģinālus risinājumus. Kreativitāte vērš domāšanas procesu aizraujošu un palīdz atrast jaunus risinājumus novecojušām problēmām.[1]
Kreativitāte, pēc Ritas Bebres domām, ir noturīga individualitātes īpašība, ko raksturo novatorisms, oriģinalitāte, netradicionāli, antikonformisms, drosme, jaunrades darbības produktivitāte dažādās nozarēs (tai skaitā arī pedagoģijā). [3]
Pēc R. Bebres definīcijas kreativitāte aplūkojama no 3 aspektiem: Kā personības īpašība, kā process un kā produkts. Kā personības īpašībai tai raksturīga oriģinalitāte, novatorisms , antikomformisms, drosme u.c. Kā procesu to raksturo radoša intuīcija, bagāta fantāzija, diverģentā domāšana, iedvesma, psihes plastiskums, zemapziņas un virsapziņas darbība. Radošu produktu dažādās nozarēs raksturo novatorisms un sabiedriskais nozīmīgums.[1]
Kreativitāti bieži saista ar bērniem un raksturo kā “dabisku” stāvokli, kurā vērts atgriezties – stāvokli, kurā sevi nav jāapvalda, kuru neviens nekontrolē un kurā nepastāv sabiedrībā noteiktas normas.[4]
Kreativitāte ir brīvība. Būt kreatīvam nozīmē:
Atbrīvoties no vecām, gatavām un īpaši no atzītām domāšanas struktūrām;
Būt atvērtam jaunai informācijai(vienalga, no kurienes tā nāk);
Būt atvērtam pret pārsteigumiem;
Būt atvērtam pret sakarībam;
Koncentrēties uz procesiem, neviss uz rezultātu;
Būt vērtīgam – ievērot to, kas ir. Aizmirst to, kam ir jābūt, kas var būt, kam būtu jābūt un kas varētu būt.[5]
Kreativitātes pētnieks P. Torenss kreativitāti ir definējis kā jūtīguma rašanos pret problēmām vai zināšanu definīciju.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register