Savu kursa darbu rakstīšu par vizuālo elementu kompozīciju reklāmā. Par šo elementu iedarbību uz cilvēkiem, potenciālajiem preču un pakalpojumu pircējiem, viņu zemapziņu. Savā darbā vēlos rast atbildi, cik izšķiroša ir elementu lietošana reklāmās, attiecībā uz patērētāju izvēli par labu vienam vai otram produktam.
Pirmkārt savā darbā apskatīšu vispārīgo reklāmas definīciju, to kas ietekmē reklāmu visvairāk un, pēc kā būtu jāvadās, lai izveidotu labu reklāmu.
Veidojot reklāmu ļoti svarīgi ir izprast dažādo elementu iedarbību uz cilvēku, kādu reakciju tā izsauks patērētājos. Tādēļ ļoti svarīgi ir izanalizēt katra elementa nozīmi reklāmā.. Piemēram, kāda ir cilvēku reakcija uz melno krāsu, kā viņi uz to reaģēs reklāmā. Svarīga ir arī mazo elementu lietošana reklāmā, pat logotips, tā krāsas un forma spēj atstāt iespaidu uz patērētāju, un būt par vienu no izšķirošiem faktoriem patērētāju lēmumā pieņemšanā.
Svarīgs faktors ir arī vēstījuma nodošana, kādā veidā reklāmas veidotāji spēj „novadīt” ideju līdz patērētājam. Sākot ar burtu un attēlu izkārtojumu, krāsu gammu, reklāmas tekstu, kopējo idejas skaidrību un saprotamību. Reklāma jāorientē uz attiecīgo mērķa auditoriju. No reklāmas ir atkarīga produkta un firmas atpazīstamība, tādēļ tās veidošanai jāvelta īpaša uzmanība, laiks un nauda.
Kas ir reklāma?
Reklāma ir informācijas līdzeklis, lai piesaistītu uzmanību, izraisītu interesi, padarītu kaut ko populāru. Reklāmai tiek izmantota prese, kino, televīzija, radio, vitrīnas, plakāti, izkārtnes, preču iesaiņojums, preču un firmas zīmes. Visvairāk ir izplatīta tirdzniecības reklāma.
Reklāma ir īpašs komunikācijas veids, ko personas vai firmas izmanto informācijas izplatīšanai ar maksas līdzekļu palīdzību.
Reklāmas uzdevums.
Pārliecināt klientu, lai viņš izmēģinātu un nobaudītu jauno produktu – tādā veidā pamudināt viņu uz vairākkārtēju šā produkta iegādāšanos. Pamudinot cilvēku uz produkta iegādāšanos, tiek sekmēta arī uzņēmuma ekonomiskā darbība. Jo vairāk tiek reklamēts produkts, jo vairāk cilvēku to grib iegādāties, tādā veidā uzņēmums garantē saražotās un realizētās produkcijas apjoma palielināšanos.…