Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:873160
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Eriks H. Eriksons (1902.-1994.) veidojot savu teoriju ir daudz mācījies un iespaidojies no psihoanalīzes ciltstēva Zigmunda Freida (1856.-1939.). Eriksons mācās arī pie Freida meitas Annas Freidas, bet novirzās no klasiskās psiholoģijas, pievēršoties vairāk EGO psiholoģijai.
Rakstot savu darbu “Identitāte: Jaunība un krīze”, Eriksons pats sniedz salīdzinājumu savai teorijai ar Freida interpretāciju.

Grupas identitāte un EGO identitāte.
Freida formulējumi, kas saistīti ar EGO un tā attiecībām ar sabiedrību, neizbēgami bija atkarīgi no psihoanalītiskās teorijas un socioloģijas vispārējā stāvokļa cilvēka dzīves laikā. Freida teorijas centrā ir ID- cilvēka instinktīvais dzinējspēks.
Eriksons sākotnēji EGO jēdziena kontūras iezīmēja abu pretstatu –bioloģiskā ID un socioloģisko masu. EGO – organizētas pieredzes un saprātīgas plānošanas individuālo centru apdraud gan pirmatnējo instinktu anarhija, gan stihisku grupu patvaļa. Lai nodrošinātu ielenktā indivīda nestabilo morāli, Freids EGO ietvaros ieviesa SUPEREGO. SUPEREGO, kā norādīja Freids, ir visu to ārējo aizliegumu un ierobežojumu internalizācija, kuriem pakļauts EGO. Bērnībā to uzspiež vecāku autoritatīvā ietekme, vēlāk – skolotāji un noteiktais līdzcilvēku kopums, kas veido kultūrvidi un sabiedrības viedokli.
Freids dzīves beigās apgalvoja, ka SUPEREGO robežās darbojas ne tikai vecāku personiskās īpašības, bet arī viss, kas viņus savulaik būtiski ietekmējis,- tās sociālās šķiras gaume un normas, kurā viņi dzīvo, un tās rases raksturs un tradīcijas, no kuras viņi cēlušies. Freids pierādīja, ka cilvēka seksualitāte sākas līdz ar dzimšanu. Bērna mācīšana notiek, sākot ar mazuļa pirmajiem ķermeniskajiem iespaidiem, un līdz ar to viņa EGO pārņem attiecīgās sabiedrības pieredzes organizēšanas pamatprincipus, kurus varam saukt arī par šīs grupas identitāti.
Eriksons uzskata, ka EGO identitāti jāatšķir no personiskās identitātes. Personiskās identitātes apzināšanās balstās uz diviem vienlaicīgiem novērojumiem:
uz savas viengabalainības un eksistences ilgstamības apzināšanos telplaikā,
uz novērojumu, ka citi atzīst šo personas viengabalainību un ilgstamību.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register