Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:279946
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.1.  Zīmola jēdziens    3
1.2.  Zīmola elementi    4
1.3.  Zīmola nozīme uzņēmējdarbībā    5
1.  Zīmola nozīme mobilo telefonu tirdzniecībā Latvijā    8
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras saraksts    20
  Pielikums    21
Extract

Preču zīme, tirdzniecības marka – tās ir sākotnējās nozīmes vārdam brand jeb tā latviskojumam – „zīmols”. Zīmoli sākotnēji attīstījās no piederības zīmēm: vārda, termina, veidojuma un simbola. Pašos zīmola rašanās pirmsākumos tās bija parastas sadzīves preces – ziepes, tēja, veļas pulveris, apavu krēms; apnicīgi ikdienas izstrādājumi, kurus izlieto, un nopērk citus vietā. Zīmols bija patstāvīguma, atbilstības simbols, jo nebija identisku preču, ko piedāvātu vēl kāds uzņēmums. Cilvēkam nebija ar ko salīdzināt. Pirka to, kas bija pieejams. Bet mūsdienās tas, ko cilvēkam dod un nozīmē zīmols, ietver lielāku saturu - to, kā zīmoli atspoguļo ļaužu vēlmes un piesaista tos sev.
Zīmols ir vārds, termins, zīme, simbols, to dizains un dažādas kombinācijas, veidojot preces identitāti vai pakalpojumu kopumu, kas atšķirtu preci vai pakalpojumu no pārējiem konkurentiem. Zīmols ir komunikācijas veids starp produktu pārdēvēju un pircēju, kas palīdz diferencēt konkrētu produktu no konkurentu produktiem.(1) Zīmols ir kaut kas vairāk kā tikai simbols. Tas ir solījums, kurš tiek dots un uzturēts. Zīmols ir garantija un noteiktos gadījumos pat vairāk nekā garantija – tas ir solījums, ka garantija jums nebūs nepieciešama. Piemēram, pērkot Sony audio sistēmu, parasti pircējam tiek dota 2 gadu ražotāja garantija, bet pats zīmols pircējam diezgan droši apgalvo, ka šo garantiju nenāksies izmantot.(7)
Zīmola būtība ir radīt cilvēka prātos labāko produktu. Tas ietver gan racionālus aspektus (elementus, kvalitāti, drošību, u.c.), gan arī emocionālos aspektus – asociācijas, kas rodas cilvēkiem šo zīmolu iegādājoties un lietojot. Līdz ar to zīmola veidošanu var lielā mērā uzskatīt par emocionālā produkta veidošanu. Veidojot zīmolu, ir jāatceras, ka dotajam solījumam, jābūt unikālam, atraktīvam, atbilstošam, uzticamam un noturīgam. Patērētāji, kuri atceras kādu konkrētu zīmolu, saista to ar noteiktām emocijām – pozitīvām vai negatīvām, vienalga, jo jebkurā no šiem gadījumiem, tas padara viņu iepirkšanās procesu vieglāku – ir vieglāk izvēlēties starp zīmoliem, kas rada konkrētas emocijas. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register