Secinājumi
Autors savā darbā ir izpētījis un apkopojis būtiskāko, kas saistās ar veiksmīgu pārdošanu, tirdzniecības veicināšanas paņēmieniem un to ietekmi uz iepirkumiem.
1.Merčendaizinga galvenais uzdevums ir panākt, lai pircējs iegādājas pēc iespējas vairāk preču patērējot pēc iespējas mazāk laika.
2. Preces pārtikas veikalos ir sadalāmas vairākās kategorijās un ir ļoti būtiski, lai katra no tām būtu atbilstoši izvietota, jo tas uzlabo veikala prestižu klienta acīs un iespaidīgi palielina veiksmīgas pārdošanas rādītājus.
3. Plaukti, kas atrodas cilvēka acu un krūšu augstumā ir paši ekskluzīvākie un nodrošina vislabāko pārdošanu. Plauktu noformējums un pa rocība spēlē lielu lomu tajā, lai klients būtu apmierināts ar pašu iepirkšanās procesu.
4. Ir trīs visbiežāk izmantotās preču izkārtošanas metodes – horizontālais izkārtojums, vertikālais izkārtojums un kombinētā metode.
5. Merčendaizinga paņēmienus izmanto arī pirktāko preču izkārtošanā, jo tas vēl vairāk palielina pārdošanas apjomu, kā arī veicina līdzīgu produktu tirdzniecību.
6. Nebūt visi veikali neievēro tirdzniecības veicināšanas ieteikumus. Līdzās veikaliem, kas atbilst visām populārākajām merčendaizinga prasībām ir arī tādi, kuros ieteikumus ievēro tikai daļēji vai neievēro nemaz.
7. Zona pie kasēm ir izkārtota ļoti savdabīgi. Tās galvenais uzdevums ir piesaistīt uzmanību daudz mazām un lētām lietām, vai ikdienā noderīgiem sīkumiem, kurus bieži vien pircējs pat nedomā iegādāties.
8. Uzņēmumiem ar plašu sortimentu, perfekta izkārtojuma izveidošana ir ļoti garš un sarežģīts process, kas ir nemitīgi jāuzlabo.
9. Jaunu un ne tik populāru produktu papolarizēšanai tiek izmantotas dažādas metodes, ar kuru palīdzību tie ātri vien piesaista potenciālos pircējus.
Autors ir pierādījis sevis izvirzīto hipotēzi to pamatojot gan ar teorētiskā materiāla apkopojumu, gan ar dažādu pētniecisko metožu datu analīzei.
Visi darba uzdevumi ir paveikti un mērķi sasniegti.
…