Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:256122
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.01.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

6. PROKURATŪRA – kaut arī prokuratūras funkcijas pamatā ir saistītas ar pirmstiesas izmeklēšanu un apsūdzības
uzturēšanu, Prokuratūras likumā ir paredzēti vairāki veidi, kā prokurors var sekmēt valsts pārvaldes tiesiskuma
uzraudzību.
Prokurors var izdarīt pārbaudi, ja saņēmis informāciju par to, ka pārkāptas personu ar ierobežotu rīcībspēju, personu ar
invaliditāti, nepilngadīgo, ieslodzīto vai citu tādu personu tiesības un likumīgās intereses, kurām ir ierobežotas iespējas
aizstāvēt savas tiesības.
Prokurors izdara pārbaudi arī tad, ja ir saņemts iesniegums no personas par tās tiesību pārkāpumu, turklāt šis
iesniegums jau ir izskatīts kompetentā iestādē un ir saņemts atteikums novērst pārkāpumu.
Prokuroram, veicot pārbaudi, ir tiesības pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes iestādēm dokumentus un citu
informāciju, kā arī ieiet šo institūciju telpās.
Viens no reaģēšanas veidiem ir prokurora protests – to var iesniegt par valsts iestāžu un amatpersonu likumam
neatbilstošiem tiesību aktiem, tostarp administratīvajiem aktiem. Protestu var iesniegt tai pašai iestādei vai augstākai institūcijai vai amatpersonai.
Savukārt, ja nepieciešams pārtraukt nelikumīgu darbību (tostarp faktisko rīcību), novērst šādas darbības sekas vai
nepieļaut pārkāpumu, prokurors iesniedz iestādei rakstveida iesniegumu, nosakot iesniegumā izteikto prasību izpildes un
atbildes sniegšanas termiņu.
Ja ar brīdinājuma, protesta, iesnieguma palīdzību nav izdevies vai nav iespējams atjaunot likumīgu, prokurors var
vērsties tiesā ar pieteikumu (tas aptur noprotestētā akta darbību)
Ja persona ir vērsusies prokuratūrā, tā tādējādi ir izvēlējusies nevis administratīvo tiesu, bet citu tiesībaizsardzības
mehānismu. Šis mehānisms neizslēdz iespēju pieteikuma iesniedzējam izmantot arī citus tiesībaizsardzības mehānismus, tā ir personas izvēle, kurus mehānismus lietot, taču vēršanās prokuratūrā (tāpat kā pie tiesībsarga), ir patstāvīgs un iekšēji noslēgts tiesībaizsardzības mehānisms, kura rezultātu pārbaude vairs nav netiek veikta administratīvā procesa ietvaros.
7. CITAS IESTĀDES:
- Datu valsts inspekcija – veic personas datu aizsardzības uzraudzību valstī, arī valsts pārvaldes iestādēs. Par
nelikumīgām darbībām ar fiziskās personas datiem, inspekcija var uzlikt administratīvo sodu.
- KNAB – kontrolē interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā, kā arī normatīvajos aktos valsts
amatpersonām noteikto aizliegumu un papildu ierobežojumu ievērošanu. Biroja galvenais ietekmēšanas līdzeklis –
amatpersonu administratīvā sodīšana.…

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,20 €
Work pack Nr. 1363651
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register