Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
11,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:904010
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.11.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

4.Projektlīnijas veidošanas principi un metodes
Projektlīnijas projektēšana sastāv no diviem etapiem: nostādīšanas un elementu parametru, t.sk. augstuma atzīmju, aprēķina. Ir pieņemts garenprofilā uzdot brauktuves zemākā punkta (zemāko punktu) augstumus. Ir iespējams projektlīniju piekļaut reljefa virsmai, Tādu projektlīniju sauc par aptverošu. Stipri šķērsotā, paugurainā vai kalnu apvidū projektlīnija šķērso reljefa profilu. Šķērsojuma punkti (nullvietas) nosaka uzbērumu un ierakumu posmu robežas. Projekta un reljefa virsmas atzīmju starpību sauc par darba atzīmi. Pēc darba atzīmēm nosaka ierakumu-uzbērumu grunts bilanci.

5.Aptverošā un šķērsojošā projektlīnija. Nosacījumi aptverošās projektlīnijas veidošanai.
Līdzenā vai maz šķērsotā apvidū ir iespējams projektlīniju piekļaut reljefa virsmai, tādu projektlīniju sauc par aptverošu. Stipri šķērsotā, paugurainā vai kalnu apvidū projektlīnija šķērso reljefa profilu. Aptverošās projektlīnijas ievilkšanas iespēju nosaka projektējamā ceļa kategorijai atbilstošās normu robežvērtības it sevišķi maksimālais pieļaujamais garenslīpums un izliekto vertikālo līkņu minimālie parametri.

6.Projektlīnijas stāvokli noteicošie faktori un kontroles punkti.
Pirms projektlīnijas ievilkšanas ir nepieciešams noteikt kontrolatzīmes un ceļu projektēšanas normām atbilstošus minimālos, maksimālos un vēlamos trases punktu vai posmu augstumus. Garenprofila kontrolpunkti ir punkti, kuru augstumu atzīmes Hk un garenslīpumi ir precīzi fiksēti. Parasti tie ir trases vai tās posmu variantu sākuma un beigu punkti, pastāvošo tiltu un ceļu pārvadu galu punkti, sliežu galviņas dzelzceļu pārbrauktuvēs un krustojamo autoceļu brauktuvju malu punkti. Šo punktu augstumus nosaka, nivelējot trases garenprofilu.


7.Projektlīnijas pacēlums virs GŪL un ilgstoši stāvošiem virszemes ūdeņiem
Lai zemes klātnes augšējās daļas grunšu nestspēja būtu pietiekama arī pavasara
šķīdoņu laikā, ievelkot projektlīniju, ir jāievēro ceļa projektēšanas normās noteiktie segas apakšas zemākā punkta paaugstinājumi virs aprēķina grunts vai virsmas ūdens līmeņa.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register