-
Aviācijas konstrukciju mehānika - studiju projekts
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Helikoptera Мi-2 astes propellera piedziņas kinemātiskais aprēķins | 3 |
1.1. | Nosakām propellera jaudu | 4 |
1.2. | Nosakām astes propellera jaudu | 4 |
1.3. | Lietderības koeficienti | 4 |
1.4. | Nosakām nepieciešamo dzinēja jaudu | 5 |
1.5. | Pārnesuma skaitļi | 5 |
1.6. | Tuvināti novērtējam nepieciešamo dzinēja vārpstas apgriezienu skaitu | 5 |
1.7. | Dzinēja izvēle | 6 |
1.8. | Nosakām faktiskos pārnesuma skaitļus | 6 |
1.9 | Nosakām vārpstu leņķiskos ātrumus | 6 |
1.10. | Nosakām vārpstu apgriezienu skaitu | 7 |
1.11. | Nosakām jaudu uz katras vārpstas | 7 |
1.12. | Nosakām griezes momentus uz katras vārpstas | 7 |
2. | Konisko zobratu aprēķins un konstruēšana | 8 |
2.1. | Pieļaujamo kontaktizturības spriegumu un lieces spriegumu noteikšana | 8 |
2.2. | Koniskā zobrata parametru aprēķins uz ārējā papildkonusa (zoba ārējā profila parametru aprēķins) | 10 |
2.3. | Pārbaudes aprēķins uz kontaktizturību un lieces izturību | 11 |
2.4. | Pārbaude uz kontaktizturību | 11 |
2.5. | Pārbaudes uz lieces izturību | 11 |
Pielikums 1 | 12 | |
3. | Vārpstas aprēķins ar konisko zobratu | 16 |
3.1. | Materiāla izvēle | 16 |
3.3. | Pieļaujamie vērpes spriegumi | 17 |
3.4. | Vārpstas izejas (ieejas) posma diametra sākotnējais aprēķins | 17 |
3.5. | Nosakām papildus radiālo slodzi vārpstas galā | 17 |
3.6. | Nosakām spēkus sazobē | 17 |
3.7. | Veicam vārpstas sākotnējo projektēšanu | 18 |
3.8. | Rievsavienojuma izmēru noteikšana vārpstas ieejas (izejas) vietā | 18 |
3.9. | Nosakām reakcijas, lieces un griezes momentus raksturīgos šķēlumos | 19 |
3.10. | Vārpstas bīstamā šķēluma noteikšana | 21 |
3.11. | Vārpstas diametra noteikšana bīstamā šķēlumā | 21 |
3.12. | Ierievja izmēru noteikšana zobrata uzstādīšanas vietā uz vārpstas | 21 |
3.13. | Koniskā zobrata aksiālā fiksācija uz vārpstas | 22 |
3.14. | Vārpstas aprēķins stingumā | 22 |
Pielikums 2 | 25 |
Aprēķins:
2.1 Pieļaujamo kontaktizturības spriegumu un lieces spriegumu noteikšana
Izvēlamies zobratu materiālu (skat. 5. tabulu), piemēram, tēraudu 40X ar cietību HRC=40, kas aptuveni atbilst HB=375. (sakarību starp HRC un HB skaties 6. tabulā).
Drošības koeficients jāizvēlas no diapazona n = 1,25 …3.
Pieļaujamo kontaktizturības spriegumu noteikšanai izvēlamies drošības koeficientu n=2
Pieļaujamo lieces spriegumu noteikšanai izvēlamies drošības koeficientu n=1,35
Taču, labāk ir izvēlēties abus koeficientus vienādus.
Zinot cietību, pēc grafika (skat. zemāk) atrodam spriegumus σ_(all.c)≈1130 MPa un σ_(all.b)≈375 MPa.
…
Studiju programmas "Aviācijas transports" priekšmeta Aviācijas konstrukciju mehānika studiju projekts ar rasējumiem. Studiju projekts pieejams Word formātā, rasējumi - PDF.
Pielikumi PDF formātā.
- Aviācijas konstrukciju mehānika - studiju projekts
- Lidmašīnu konstrukciju materiāli
- Svara pacēlāja projekts
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Svara pacēlāja projekts
Summaries, Notes for university16
-
Lidmašīnu konstrukciju materiāli
Summaries, Notes for university17
Evaluated! -
Gaisa transports
Summaries, Notes for university3
-
Aviācija Latvijā
Summaries, Notes for university5
-
Būvdarbu tehnoloģija un darba drošība
Summaries, Notes for university24