Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
0,99
You save:
0,11 (11%)
Discounted price*:
0,88
Purchase
Add to Wish List
ID number:140340
Author:
Evaluation:
Published: 10.09.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

5. biļete.
1. Ceļa grāvju nostriprinājumi (pārgāzes).
Ja grāvja garenkritums ir liels, ūdens tecēšanas ātrums var palielināties tiktāk, ka tiek izskalots grāvja dibens un nogāzes. Lai to novērstu, grāvja dibens un nogāzes ir jānostiprina.
Nostiprinājuma veids ir atkarīgs no grāvja garenkrituma un grunts apstākļiem.
Lai ātrāk novadītu ūdeni, un grāvjus varētu iztīrīt, ar velēnām noklāj tikai grāvju nogāzes, bet to dibenu nostiprina ar šķembām, granti vai bruģējumu.
Ja grāvju garenkritums ir liels, jāierīko pakāpes vai pārgāzes. Pārgāzes augstums parasti ir 0.25...0.3 (m), retāk 0.5...0.6 (m). Pārgāzes sieniņas izbūvē no akmens materiāla (a. attēls), betona (b. attēls), vai dzelzsbetona (c. attēls).
Kalnainos apvidos grāvju gultni nostiprina, izbūvējot akmens,betona vai dzelzsbetona straujteces un krītakas, kuras slāpē ūdens tecēšanas ātruma enerģiju.
2. Atpūtas laukumi satiksmes dalībniekiem un to plānojums.
Uz visiem I,II,III kategorijas autoceļiem jāparedz speciālas automobiļu stāvvietas,atpūtas vietas,kuri atkarībā no satiksmes intensitātes jāiekārto ik pēc 20 – 40 (km). Automobiļu stāvvietas jāiekārto pie automobiļu apkopes stacijām ,degvielas uzpildes stacijām, kempingiem, viesnīcām u.taml. Gleznainās vietās jāiekārto atpūtas vietas vadītājiem, kā arī skatu un atpūtas laukumi ainavu apskatei. Var iekārtot soliņus, nelielas nojumes, lapenes, vienkāršus sanitāros mezglus, tūristu un vadītāju informācijai jāizveido shāmas par maršrutu un tuvāko apkārtni. Stāvvietu ierīkošanai var izmantot vecos autoceļu posmus.
3. Mākslīgo būvju klasifikācija.
Ceļa trases parasti šķērso dažādus šķēršļus-upes, ezerus, jūras, līčus, gravas, autoceļus, dzelzceļus. To pārvarēšanai būvē dažādas mākslīgās būves, kuras iedala sekojoši: a.) Caurtekas (vienkārša inženierbūve nelielu ūdensšēršļu pārvarēšanai, kas nepārtrauc ceļa klātni); b.) Tilti (būves upju u.c. ūdensšķēršļu pārvarēšanai, kuras pārtrauc ceļa klātni); c.) Kustības vai ceļa pārvadi (tilti pār autoceļiem vai dzelzsceļiem); d.) Viadukti (tilti pār gravām); e.) Estekādes (ceļa paaugstinājums pirms vai pēc tiltiem); f.) Tuneļi (būve autoceļa vai dzelzsceļa caurvadīšanai caur kalnu masīviem, jūras līčiem, upēm, pilsētas ielām u.taml.); g.) Galerijas, balkoni un atbalstsienas (kalnainos apvidos).

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Ceļi, laukumi”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/140340

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register