Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:940026
 
Evaluation:
Published: 21.05.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Savā referātā apskatīju faktorus, kas ietekmē cenu kā tādi, pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī, kas notiek, kad valsts iejaucas cenu veidošanā. Precīzi neizdarīju secinājumus par cenu līmeņa stabilizāciju bet virspusēji apskatīju tā izmaiņas. Shematiski parādīju kā gadu gaitā procentuāli mainījušās cenas. Gandrīz visos gadījumos šīs cenas gadu pēc gada pieaug, lai gan pēdējo gadu laikā tas nav tik krasi, tomēr par pilnīgu cenu līmeņa stabilizāciju nav iespējams runāt. Cenas pieaug katru gadu, citreiz pat mēnesi, to mēs ievērojam ik uz soļa – tad maizīte, kuru agrāk par vienu cenu varēja nopirkt trīs klaipus, tagad sanāk tikai viens un tā vēl varētu uzskaitīt simtiem piemēru. Sevišķi ievērojams cenu pastāvīgs kāpums ir tarifu pakalpojumos, palielinās īres maksa, apkure utt. dzīve paliek arvien dārgāka un līdz ar to grūtāka. It kā cenu līmenim līdzi palielinās algas līmenis, bet to samērs nav līdzvērtīgs, ne visi var atļauties to ko viņi vēlas. Ja algas līmenis paaugstinātos atbilstoši cenu līmenim, mūsu dzīve nebūtu dažbrīd tik nožēlojama.
Protams, es varu izdarīt viennozīmīgu secinājumu, ka Latvijā cenu līmenis pārsniedz ienākumu līmeni, līdz ar to nepieciešama kārtīga šo sfēru stabilizēšana, gandrīz tāpat kā visu citu šajā valstī.
Būtībā cena pēc definīcijas ir produkta vērtība naudas izteiksmē t.i. patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto labumu.

Cena un piedāvājuma lielums. Piedāvājums ir pārdevēju – gan pašu ražotāju, gan starpnieku tirgotāju – ekonomiskā uzvedība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika posmā atkarībā no cenām un ārpuscenas faktoriem. Ciktāl pārdevēja ekonomiskā izdzīvošana, saņemamās peļņas lielums ir atkarīgs no pārdodamo preču cenu līmeņa, veidojas nepieciešamā cēloņsakarība starp cenu un piedāvājuma lielumu. Tātad, pārdevēja ekonomisko uzvedību piedāvājuma jomā vispirms motivē konkrētās preces konkrētā cena.
Kā zināms, jo augstāka cena, jo lielāks piedāvājums. Ja ražošanas izmaksas nemainās, peļņu regulē cena

Cena produktam var veidoties arī atkarībā no pieprasījuma.
Reālajā tirgus ekonomikā darbojas vienots cenu veidošanās mehānisms, kur ne tikai cena ietekmē pieprasījuma un piedāvājuma lielumu, bet arī pieprasījums un piedāvājums mijiedarbībā regulē cenu līmeni.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1178230
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register