Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,68 (17%)
Discounted price*:
3,31
Purchase
Add to Wish List
ID number:709051
Evaluation:
Published: 15.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Motivācijas jēdziens    1
  A.Maslova Motivācijas principi un teorijas    1
  Motivēšanas metodes    3
  K.Madsena skatījums    3
  Atalgojums kā motivācija    4
Extract

A.Maslova Motivācijas principi un teorijas
Deficīta princips nosaka, ka cilvēki cenšas tikai tad, lai realizētu neapmierinātās vajadzības. Apmierinātai vajadzībai vairs nav motivējoša spēka. Cits skatījums: vajadzības tiek apmierinātas tad, ja indivīds šo ilgstošās vajadzības apmierināšanu redz kā tālākejošu drošības formu, kas ietekmē motivējošas darbības. Dzīves situācijas maiņa (piemēram, karš, bezdarbs utml.) var ietekmēt tā, ka iepriekš vienreiz apmierināta vajadzība var kļūt atkal apmierināma un tādēļ tā atjaunojas kā nepieciešamība apmierināšanai.
Progresijas princips nozīmē, ka hierarhijā zemāko neapmierināto vajadzību realizēšanu pamatā motivē cilvēciskās attiecības: tas nozīmē, ka cilvēks vispirms mēģina apmierināt savas fizioloģiskās vajadzības. Kad tas ir noticis, tad šī vajadzība cilvēkā neizraisa nekādus turpmākās darbības stimulus. Realizētās vajadzības nerada nekādu sasprindzinājuma stāvokli, kas mobilizētu šo spēku tālāku realizāciju.
Tādēļ motivācijas procesā tiek aktivizēti nākamie augstākie motīvi, vajadzības pēc drošības. Šis process turpinās līdz pat sevis realizēšanai, kuru pēc Maslova nav iespējams pilnībā realizēt. Pēdējais līmenis atspoguļo šīs vajadzības īpašo veidu, kuru Maslovs nosauc par attīstības vajadzību atšķirībā no deficīta vajadzībām. [3.,100.lpp]

Visbiežāk tiek minēta tieši A.Maslova vajadzību teorija (piramīda), kas būtībā, pašā pamatnostādnē akcentē tieši zemāko vajadzību apmierināšanu, lai no tā izrietot veidotos aukstāka līmeņa vajadzības, jo nesaņemot gaidīto, cilvēks demotivējas.

Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Darbinieku motivēšana uzņēmumā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/709051

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register