Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:630075
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Extract

Validitāte un ticamība
Ticamība:
Pētījuma rezultātu ticamība, kā zināms attiecas uz iespējamību, ka pētījuma rezultāti atkārtosies, ja tos veiks cits pētnieks ar citiem dalībniekiem. Te jāsaka, ka mūsu eksperiments kaut kādā mērā jau pasaulē noticis (Šķetiņina skolā) un devis pozitīvus rezultātus. Mūsu uzdevums ir izstrādāt mācību modeli atbilstoši mūsu apstākļiem, mūsu mentalitātes laukā, tajā pašā laikā, neakcentējot nacionālas idejas. Bez tam mēs centīsimies atturēties no bērna personības iespaidošanas, ļaujot tam maksimāli pašizpausties. Par neatkarīgo mainīgo, kā jau teikts, ņemta vide un attieksmes. Mēs hipotētiski visai droši pieņemam, ka idejas realizācija nesīs pozitīvus augļus. Šis pieņēmums balstās uz mūsu modeļa pielietošanas praksi daudzu gadu garumā. Tā kā faktiski tā dzīvotspēja ir pierādījusies, taču ir nepieciešami zinātniski argumenti šīs pieredzes izplatīšanai valstī.
Var runāt atsevišķi par datu ticamību. Tiek izmantoti vairāki datu vākšanas veidi un pētīta to savstarpēja saskaņotība vienos un tajos pašos raksturojošos lielumos. Bez tam dažādu veidu izmantošana mazina subjektivitāti, jo kā “neatkarīgi eksperti” iesaistīti skolas skolotāji, paši skolnieki un viņu vecāki u.c.
Mācību sasniegumu izvērtēšanas ticamību nodrošina tas, ka tā notiek un notiks pēc IZM izstrādātiem pārbaudes darbiem.
Validitāte :
-iekšējā raksturo iespējamību, ka konstatētās attiecības starp atkarīgo un neatkarīgo mainīgo ir īstas un nav, piemēram, kāda cita, neatkarīga faktora iespaidotas. Mūsu neatkarīgie mainīgie – vide un attiecības (attiecības ir attiecināmas uz vidi) ir tik aptveroši, ka, šobrīd grūti iedomāties vēl kādu nozīmīgāku, neparedzētu mainīgo, taču pilnīgi izslēgt, atsevišķos gadījumos, mēs nevaram.
-ārējā validitāte raksturo pakāpi, kādā pētījuma rezultāti varētu tikt pārnesti uz citiem pētījuma apstākļiem, atšķirīgu vidi, reāliem dzīves apstākļiem. Pirmkārt, viens no mūsu uzdevumiem tieši ir saistīts ar metodisko ieteikumu izstrādāšanu modeļa ieviešanai citās skolās. Otrkārt, pats eksperiments jau notiek dabīgos dzīves apstākļos un mūsu prognoze, attiecībā uz modeļa iedzīvināšanu citviet, ir pozitīva. Protams, ka būs daudz nianšu, ko noteiks skolotāju gatavība, bērnu skaits, vide (pilsēta, lauki), materiālā bāze, darba organizācija, valsts un pašvaldību atbalsts, izglītības likumdošana, normatīvie akti utt. Galvenais vides un attiecību veidotājs ir skolotājs un viņa garīgais briedums. Ja tas ir gatavs pieņemt un dzīvot Veseluma idejās, tad darba metodes var apgūt un vidi sakārtot.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1343668
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register