Mikroekonomikā ir noskaidrots, ka zemākā cena ir varens magnēts, kas pievelk pircēju, vērš plašumā preču realizāciju, ir asi trīts konkurences zobens. Tāpat zemākā cena darbojas preču eksportā un importā.
Dempings ir mērķtiecīga cenu pazemināšana zem līdzsvara cenas līmeņa. Uz īsu laiku dempinga cenas var būt pat zemākas par ražošanas izmaksām, lai šī vārda tiešā nozīmē izputinātu, novestu līdz bankrotam konkurentu, atbrīvotu no pēdējā tirgus. Dempings ir negodīgs konkurences veids, ko aizliedz starptautiski nolīgumi. Pret dempinga lietotājiem cietusi valsts var vērst materiālās sankcijas, nosakot importa produkcijai ar dempinga cenām krietni paaugstinātas cenas kā negodīgas konkurences aizsargvalni. Dempings un antidempinga pasākumi ir normālo tirgus attiecību graušana.
Antidempinga pasākumus var piemērot, ja tiek konstatēts dempings, vietējo ražotāju zaudējumi un cēloniskā sakne starp tiem, kā arī tas, ka pasākumu piemērošana ir Eiropas Kopienas interesēs.…