Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:994715
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.02.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Extract

Patērētājs ir mājsaimniecības, kas pērk tirgū preces un pakalpojumus savam patēriņam. Savukārt patēriņš ir iegādāto mantu izmantošana, lai apmierinātu savas vajadzības. Šajā nozīmē patērētājs ir pieprasījuma veidotājs tirgū.
Lai varētu iegādāties preces un pakalpojumus, ir nepieciešami noteikti naudas līdzekļi. Galvenie naudas līdzekļu iegūšanas avoti ir atlīdzība, ko saņem mājsaimniecības par tirgū pārdotajiem ekonomiskajiem resursiem: zemi, kapitālu, darbaspēku un uzņēmējspējām. Mājsaimniecības par zemi un citu īpašumu saņem nomas maksu, dividendes; par padarīto darbu — darba algu jeb atalgojumu; par kapitālu — procentu; uzņēmējs saņem ienākumu peļņas veidā. Ienākuma avoti ir arī pensijas un pabalsti.
Patērētāju ienākumi, tāpat kā jebkuri ekonomiskie resursi, ir ierobežoti. Tāpēc tirgū, pastāvot noteiktām cenām, patērētājs iegādāsies preces un pakalpojumus tādā kombinācijā, kādā viņš var atļauties savu ienākumu ietvaros. Turklāt ikkatrs centīsies iegādāties tādus pirkumus sava ierobežotā budžeta ietvaros, kurus patērējot, viņš iegūs baudu un labsajūtu. Jautājumā par patēriņu, ekonomikā tiek lietots jēdziens derīgums.
Tātad derīgums ir bauda jeb apmierinājums, ko gūst cilvēki no preču un pakalpojumu patērēšanas.
Ar derīgumu saprot nevis preces nopirkšanu, bet gan apmierinājumu, labsajūtu, ko cilvēks gūst no šis preces patērēšanas. Piemēram, iegādājoties televizoru, cilvēks gūst apmierinājumu no pārraidēm, kuras iespējams noskatīties, izmantojot televizoru kā preci.
Neapstrīdams ir fakts, ka cilvēki vēlas iegādāties savā rīcībā arvien vairāk un vairāk mantas, produktu. Katra nākamā produkta vienība dod patērētājam papildu derīgumu. Taču šis papildu derīgums būs arvien mazāks un mazāks, ja šo produktu patērēs arvien vairāk. Piemēram, pirmās porcijas saldējuma patērēšana sniedz vislielāko baudu, bet pēc otrās porcijas saldējuma apēšanas sākotnējā bauda mazinās; trešajai porcijai vairs netiek pievērsta uzmanība. Tādējādi katra nākamā porcija saldējuma cilvēkam radis mazāku baudu. Tāpat katras citas mantas derīgums tiks vērtēts augstāk, ja tās būs mazāks daudzums.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,20 €
Work pack Nr. 1199967
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register