-
Ieinteresētība un pozicionēšana
2. Pozicionēšanas saistība ar patērētāju ieinteresētības līmeni.
• Ja uzņēmums vēlās, lai tās ražoto produkciju pirktu, ir jāieinteresē cilvēkus.
• Pircējiem paaugstinās interese pret produktu, ka tie ir apmierināti ar produkta īpašībām, tāpēc, uzņēmumam pēc produkta ražošanas ir maksimāli precīzi jāapraksta produkta īpašības, lai tie pēc iespējas vairāk atbilstu cilvēku sagaidām.
• Ja uzņēmums vēlās, lai pircējs starp dažādiem produktiem izvēlētos tieši šī uzņēmuma ražoto produkciju, ir jāzina, ar ko šīs produkts atšķiras no konkurentiem un kādas viņam ir priekšrocības.
• Pareizā produkta pozicionēšana ne tikai izraisīs klientu iegadāties produktu, bet arī veidos pozitīvu attieksmi pret pašu uzņēmumu un paaugstinās pircēju lojalitāti pret uzņēmumu un produkciju, kuru tas ražo.
• Cilvēkam pirms produkta iegādes ir jāsaprot, kādu labumu viņš saņems no šī produkta un kādu problēmu šī produkta iegāde risināt. Lai dotu cilvēkam priekšstatu par šādām lietam ir nepieciešama produkta pozicionēšana.
• Lai pēc pirmās produkta iegādes cilvēkam nepazustu interese pēc šī produkta, kaut vai šis produkts iepatikās, ir nepieciešams pastiprināt produkta pozīciju tirgū
• Pozicionēšana palīdz izveidoties uzticībai pret uzņēmumu un tās ražoto produkciju.
…
a. Ikdienas pieprasījuma preču tirgū Patērētāja ienākumu līmenis - ja patērētājam ir zems ienākumu līmenis, tad viņš nemaz neapdomās iegādāties preces ar augstu cenu. Kultūra – tradīcijas, nacionālā piederība – ja patērētājs neēd piena produktus, gaļu vai citus produktus, tad viņš arī nebūs ieinteresēts tajos. Dzīves stils – šis faktors ietekmē vai patērētājs ir ieinteresēts pusfabrikātos, gatavajā produkcijā u.c., atkarīgi no tā, kādu dzīves veidu ir izvēlējies konkrētais patērētājs. Ģimene – ja patērētājam ir bērni, tad viņš būs ieinteresēts produktos, kas darīs bērnus laimīgus, piemēram, kartupeļi ciparu formā u.c. Darba joma – patērētājs būs ieinteresēts produktos, kas nepieciešami viņam darbā, piemēram, glabāšanas trauciņi, ēdiens pusdienām u.c. b. Ar nodomu pērkamo preču tirgū. Aktuālie izdevumi ikdienas precēm – patērētājs būs ieinteresēts ar nodomu pirktajās precēs, ja izdevumi ikdienas precēm nebūs par lielu un atlikušais budžets ļaus nopirkt šīs preces, savukārt, ja budžets nebūs pietiekami liels, tad patērētājs uzskatīs, ka šīs preces iegāde nav nemaz tik svarīga. Cenu līmenis – tā kā šīs preces nav tik svarīgi iegādāties patērētājs apdomās vai prece tiešām ir nepieciešama par konkrētu cenu, protams, ja ir augsta cena, tad patērētājs dos priekšroku līdzvērtīgai precei ar zemāku cenu vai pagaidīs atlaides. Darba joma – šis faktors katram patērētājam ir individuāls atkarīgi no darba amata, patērētājam ir nepieciešams darba ekipējums, katrā darba jomā ir sava specifika un nepieciešamās lietas, piemēram, apģērbs, brilles, dators, plānotājs, burtnīcas utt. Laiks – patērētājs izvērtēs vai viņam būs pietiekami laika, lai izvēlētos sev tīkamu preci, piemēram, apģērbu, jo, lai izvēlētos apģērbu ir nepieciešams to mērīt. Kultūra – šis faktors katram patērētājam ir individuāls, iespējams viena daļa patērētāju nebūs ieinteresēta konkrētajā precē, jo to kultūra to neapstiprina, piemēram, apspīlētas, īsas kleitas vai svārki, krekli ar lielu dekoltē u.c. Hobiji – patērētājs vēlēsies sev iegādāties preci, kas saistās ar viņa hobiju, piemēram, slēpes, slidas u.c. Mūsuprāt, šis faktors ļoti ietekmē patērētāja ieinteresētības līmeni, jo hobijs ir tas, kas viņu aizrauj, tas, kas viņam patīk.
- Ieinteresētība un pozicionēšana
- Pozicionēšana mārketingā
- Reklāma "virs un zem" līnijas. Integrētās mārketinga komunikācijas. Pozicionēšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pozicionēšana mārketingā
Summaries, Notes for university5
-
Reklāma "virs un zem" līnijas. Integrētās mārketinga komunikācijas. Pozicionēšana
Summaries, Notes for university3
-
Produkts un tā vadīšana. Produkti un to klasifikācija. Produkta raksturlielumi, zīmols, sortiments
Summaries, Notes for university4
-
Pircēju mērķa grupas un to rīcības modeļi preču virzīšanas kontekstā. Mērķa grupu izvēle un uzvedība
Summaries, Notes for university8
-
Segmentēšana, mērķtirgus noteikšana, pozicionēšana
Summaries, Notes for university11