Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,49
You save:
0,54 (12%)
Discounted price*:
3,95
Purchase
Add to Wish List
ID number:154123
Evaluation:
Published: 15.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Iekšdedzes dzinēju iedalījums    3
  Virzuļdzinēji    3
1.  Benzīna dzinēji    3
2.  Dīzeļdzinēji    4
3.  Gāzes dzinēji    4
  Rotora-virzuļa-vārstuļu dzinēji    5
  Kombinētie dzinēji    6
  ID nepieciešamās papildus iekārtas    6
  ID izveidošanas un attīstības vēsture    6
  Četrtaktu dzinējs    8
  Divtaktu dzinējs    9
  Iekšdedzes dzinēju izmaksas un perspektīvas    9
  Izmantotās literatūras saraksts    9
Extract

Divtaktu dzinējs
Šī veida dzinējā darba process katrā no cilindriem notiek viena kloķvārpstas apgrieziena laikā – divi virzuļa gājieni. Saspiešanas takts un darba gājiens notiek tāpat kā četrtaktu dzinējā, bet cilindra piepildīšanas un iztukšošanas procesi notiek ar sūkņa palīdzību, un nevis saskaņā ar atsevišķām taktīm, bet īsā laika sprīdī, kurā virzulis atrodas apakšējā t.s. nāves punkta tuvumā. Sakarā ar to, ka divtaktu dzinējā pie vienāda cilindru skaita un kloķvārpstas apgriezienu skaita virzuļa darba gājieni notiek divreiz biežāk, litra jauda divtaktu dzinējos ir lielāka nekā četrtaktu dzinējos, teorētiski – divas reizes, praktiski – 1,5 - 1,7 reizes, tā kā daļu virzuļa pilnā gājiena aizņem gāzu apmaiņas procesi, un pati gāzu apmaiņa ir nepilnīgāka nekā četrtaktu dzinējam. Atšķirībā no četrtaktu dzinējiem, kuros atstrādāto gāzu izspiešana un svaiga gaisa iesūkšana tiek realizēta ar pašu virzuli, divtaktu dzinējos gāzu apmaiņa notiek uz darba maisījuma (dīzeļdzinējos – gaisa) padeves cilindrā zem spiediena rēķina, spiediens tiek realizēts ar izpūšanas sūkni, tādēļ gāzu apmaiņa tiek saukta par izpūšanu. Izpūšanas procesā svaigais gaiss (maisījums) no cilindra izspiež sadegšanas produktus izplūdes vārstos (1, 4, 5).

Iekšdedzes dzinēju izmaksas un perspektīvas
Četrtaktu ID cenas Latvijā svārstās apmēram 200 - 300 latu robežās (9). ID izmaksas ir atkarīgas no tam paredzētā pielietojuma, arī no izmēra un degvielas veida; visnozīmīgākās ID izmaksas sastāda degviela. Visdārgākā (arī kaitīgajiem izmešiem visbagātākā) ID izmantojamā degviela ir benzīns, dīzeļdegviela un aviācijas petroleja, tādēļ aktuāls ir jautājums par citām degvielas alternatīvām, piemēram, dabasgāzi, kurai ir lielas perspektīvas izmantošanai ID – lētums un nekaitīgums videi. Izmantojot dabasgāzi, nav nepieciešami arī ieguldījumi loģistikā un pārstrādē. Ekoloģiski tīri ir arī ūdeņraža dzinēji, kuri pamazām iekaro savas pozīcijas, taču attīstības valstīs (arī Latvijā) vēl ir ejams garš ceļš, līdz mēs atteiktos no naftas produktu kurināmā izmantošanas ID (10).
Izmantotās literatūras saraksts

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Iekšdedzes dzinējs”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/154123

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register