Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:602651
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.02.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1.VADĪŠANA: 1)plānošana, organizēšana, personāla virzīšana, kontroles process, kurā uzņ.darbinieku darbs un visi uzņ.līdzekļi tiek lietoti, lai sasniegtu uzņ.mērķus; 2)mērķtiecīga cilvēku darbības koordinācija nolūkā iegūt noteiktus rezultātus.
3.ORGANIZĀCIJA – 1)vismaz 3 cilvēki, 2)kurus apvieno vienots mērķis, 3)kuri šo mērķi pieņem par vienotu. Neformālā org-ja veidojas uz cilvēku savstarpējo vajadzību apmierināšanas pamata. Formālā org-ju iekšienē var veidoties neformālas grupas.
5. (19.) ORGANIZĀCIJU TIPI – 1)Birokrātiskā (MEHĀNISKĀ) – struktūra ir iepriekš noteikta, pienākumi stingri sadalīti, grūti piemēroties apkārtējās vides prasībām, pienākumu sadale skaidri izprotama – organizatoriski hierarhiskā jeb lineārā struktūra; Organizatoriski funkcionālā struktūra; Org.līniju atbalsta struktūra. 2)Adaptīvā (ORGANISKĀ) – pārmaiņu iespējamība, apjomīgu uzdevumu risināšanas priekšrocība, savstarpēju aktivitāšu iespēja, laika un līdzekļu ierobežotība – Matricas tipa organizācija; Tīkla struktūra.
9. IEKŠĒJĀ VIDE – ar to org-ja realizē savus mērķus: 1)cilvēki; 2)struktūras kā cilvēki sakārtoti pienākumu izpildei; Tajā notiek konkrētu uzņ-bas lēmumu pieņemšana.
10.ĀRĒJĀ VIDE – 1)tieši ietekmējošā (patērētāji, konkurenti, likumdošana, sabiedriskas organizācijas, masu mediji); 2)netieši ietekmējošā (valsts ekonomika, starptautiskās attiecības, sociāli kulturālās attiecības, zinātne un tehnika, valsts politika).
11.ORGANIZĀCIJAS MISIJA UN MĒRĶI– organizācijas vispārējs mērķis, fundamentālu nodomu apgalvojums. Organizācijas misijas izvēlēšanās vispārējie principi: mērķtirgus, mērķpircējs, organizācijas tehnoloģijas, organizācijas ārējā vide, organizācijas darba kultūra, mikrovide, organizācijas attiecību koncepcija, organizācijas preces vai pakalpojumi. Mērķi: 1)stratēģiskie – ilgtermiņa mērķi, kurus nosaka augtākā līmeņa menedžeri, tie saistīti ar jaunu preču ražošanu, jauna mērķtirgus iekaroš-u; 2)taktiskie – vidēji ilgtermiņa mērķi.
12.MĒRĶU HIERARHIJA: 1)augstākās vadības pārziņā – sabiedrības vajadzību apmierināšana, misija, organizācijas vispārējie mērķi (institucionālie, stratēģiskie, ilgtermiņa), spec.vispārējie mērķi (mārketinga, finansu, ražošanas); 2)vidējo vadītāju pārziņā – spec.visp.m., org.nodaļu, apakšvienību m., org.dienestu un vienību m.; 3)zemākie (tehniskas vadīšanas problēmas) – organizācijas dienestu un vienību mērķi., individuālie mērķi. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1135737
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register