Tiesības vārsties ar iesniegumu un iesniedzēja identitātes aizsardzība
Iesniegumu likums – mērķis, veicināt privātpersonu līdzdalību valsts pārvaldē. Tajā regulēta procesuālā kārtība iesnieguma – lūguma, sūdzības, priekšlikuma vai jautājuma – iesniegšanai, izskatīšanai, atbildēšanai, atstāšanai bez izskatīšanas, kā arī apmeklētāju pieņemšanai.
iestādei jāsniedz atbilde pat uz neformālu iesniegumu, ja tas nav acīmredzami absurds.
Personai nav subjektīvo tiesību pieprasīt, lai kaut kas tiktu īstenot, var to lūgt.
Satversmes 104. pants- garantē ikviena tiesības likumā paredzētajā veidā vērsties valsts un pašvaldības iestādēs ar iesniegumu un saņemt atbildi.
ES Pamattiesību hatra 41. – 44.p
Valsts pārvaldei iegūtās ziņas var kalpot par pamatu pārbaudes veikšanai vai administratīvā procesa ierosināšanai, gan valsts pārvaldes efektivitātes uzlabošanai.
Saeimā ne mazāk kā 10 000 LV pilsoņi no 16 g vecuma var vērsties parlamentā ar kolektīvo iesniegumu.
Iestāde atbild uz iesniegumu saprātīgā termiņā, ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi.
Var arī līdzdalību īstenot ierodoties iestādē un izklāstīt sakāmo mutvārdos.
IL 9.p 1.d – aizliedz bet iesnieguma iesniedzēja piekrišanas izpaust informāciju, kas atklāj viņa identitāti.
…