Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:558449
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.12.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Teoloģiski tas nav pamatojams, jo Hēgeļa interpretācijas dēļ kristīgās doktrīnas zaudē savu teoloģisko nozīmi. Zūd cilvēka un dievišķā iesaiste, jo Gars kļūst par visaptverošo, svarīgāko konceptu. Trīsvienības doktrīnā atšķirība starp Tēvu un Dēlu tiek risināta, Garam aizstājot abus. Trīs vienlīdzīgu ko-substanciālu personu vietā notiek dialektiska Gara progresija kā Dieva pēdējā augstākā izpausme. Radīšanas ontoloģiskā nepieciešamība Gara izpausmei pasaulē samazina dievišķās transcendences un brīvības ideju, kas monoteiskajās reliģijās ir tik svarīga, padarot iespējamu dievišķās žēlastības ideju. Savukārt grēkā krišanas interpretācija šķiet vienādojam ierobežotību ar grēku, pieņemot grēku kā nepieciešamu ierobežotības pārvarēšanai. Savukārt Dieva un pasaules atšķirības pārvarēšana šķiet vedam pie ierobežoto būtņu (ierobežotā gara) identitātes pazaudēšanas universālajā Garā. Tāpat Kristus augšāmcelšanās tiek reducēta uz viņa gara nodošanu baznīcai, viņam pašam tādējādi zaudējot savu dievišķo identitāti.
19. Kāpēc Hēgelim kristietība ir „absolūtā reliģija”? Kāpēc grieķu u.c. senās reliģijas, kā arī jūdaisms, nesasniedz tamlīdzīgu statusu?
Hēgelis saredz reliģiju attīstībā, nepilnīgākām reliģijas formām nomainoties ar pilnīgākām, un kristietībai pārsniedzot jūdaismu un grieķu-romiešu reliģijas, to skaitā vēl senākās Ķīnas, Indijas, Persijas, Sīrijas un Ēģiptes reliģijas. Dialektika šajā gadījumā ir starp Dieva ideju tīrās, nediferencētās formās un priekšstatiem par dažādos objektos vai būtnēs iemiesotām dievībām. Reliģiju vēstures gaitā nepastarpinātai jeb dabiskai reliģijai seko garīgas individualitātes jeb subjektivitātes reliģija, kurā subjekts apzinās sevi kā garīgu indivīdu; subjekta garīgā daba tādējādi sasniedz sevis apziņas līmeni. Kristietība ir „absolūtā reliģija”, jo tā sasniedz vienību ar pasauli un šī reliģiskā forma būtu uzskatāma par pilnīgāku salīdzinājumā ar pārējam.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,70 €
Work pack Nr. 1382252
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register