Kā zināms integrācija atsevišķu diferencētu daļu savstarpēju saistību vienotā veselumā, kā arī process, kas izraisa šādu stāvokli. Mārketingā par tādām atsevišķām, diferencētām daļām var izcelt, piemēram, komunikācijas dažādos veidus.1
IMK jeb Integrētā mārketinga komunikācija veidota kā koncepcija, kurā rūpīgi pārdomā un koordinē savus daudzveidīgos komunikācijas kanālus – reklāma masu informācijas līdzekļos, tiešā pārdošana, patēriņa stimulēšana, sabiedriskās attiecības, tiešais mārketings, preces iepakojums u.c., ar mērķi izstrādāt precīzu, secīgu un pārliecinošu priekšstatu par kompāniju un tās precēm. Šo konkrēto definīciju par pamatu ir pieņēmusi arī Amerikas reklāmas aģentūru asociācija.
IMK ir visu mārketinga komunikāciju veidu izmantošana, to koordinējot un saskaņojot ar citiem mārketinga pasākumiem (mārketinga mikss aktivitātēm) un tirgus dalībnikiem.2
IMK ir samērā jauns mārketinga komunikāciju veids, veidojot vienotu veselumu, kurā ietilpst reklāma, sabiedriskās attiecības, pārdošanas veicināšana, attiecības ar darbiniekiem utt. …