Jebkurai organizācijai ir atbilstoša komunikācijas sistēma, kura nodrošina informācijas apmaiņu starp tās locekļiem. Komunikācijas procesā galvenokārt tiek uztverti informācijas pārraidīšanas mērķtiecīgums, kas balstās uz noteiktu zīmju sistēmu, kā arī konkrētās informācijas uztvere, kā nepieciešamie informācijas raksturojumi.
Lai īstenotu jebkuras komunikācijas ir nepieciešams vismaz divi cilvēki : informācijas nosūtītājs ( komunicētājs ) un tās saņēmējs ( komunikants ). Jebkuras organizācijas vadīšana balstās uz nepārtrauktu komunikāciju starp tās dalībniekiem.
Ir vairāki komunikācijas iedalījumi : verbālā – neverbālā; rakstiskā – mutiskā; formālā – neformāla.
Verbālās komunikācijas – ir komunikācijas veids, kas paredz izteiktas informācijas ( sarunas aci pret aci, telefona sarunas, grupas diskusijas ).
Verbālā komunikācijā tiek izmantota runa, valoda.
Pārrunu vadīšanu var uzskatīt par veselu zinātni, kas ietver prasmi runāt, formulēt savas domas, ietver daudz psiholoģisko aspektu. Pārrunas ir informācijas apmaiņa ar mērķi atrast risinājumu kādā noteiktā jautājumā. Process sastāv no 4 komkopentiem :
Sarunu partnera informēšana par jūsu uzskatiem;…