Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:978378
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.07.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Laika posmā, kas sakrita ar ķīniešu dzelzs ražošanas atklājumu, etniskās migrācijas attīstību, saspringto politisko situāciju un reģionālo sadrumstalotību Ķīnā (475.- 221. g. p.m.ē.), izveidojās simts filozofijas skolas, no kurām nozīmīguma ziņā otrajā vietā pēc pētnieka vairākuma domām būtu liekama Konfūcija mācība(pirmā būtu iņ-jaņ skola).
Konfūcijs (551.-479. g. p.m.ē.) jau tika atzīts par diženu jau savā dzīves laikā. Laikabiedri viņu uzskatīja par dižgaru, jo nevienam citam nebija tik daudz skolnieku kā viņam. Tomēr viņam neizdevās īstenot visas savas ambiciozās ieceres un varbūt tieši tāpēc ķīniešu tauta viņam ir piešķīrusi augstāko titulu – Skolotājs. Konfūcijs ir uzaudzis tagadējā Šaņdunas pussalā. Dzīvodams grūtos laikos, viņš visvairāk domāja par ideālu valsti. Viņš meklēja tai ideālu modeli un atrada to ģimenē. Viņš salīdzināja valsti ar ģimeni: valsts – tā ir liela ģimene. Tāpat kā jebkuram ģimenes loceklim ir sava noteikta vieta ģimenē, tā arī katram cilvēkam jābūt stingri noteiktai vietai valstī. Šo būtisko domu Konfūcijs izteicis ļoti lakoniski: „Valdnieks – valdnieks, ierēdnis – ierēdnis, tēvs – tēvs, dēls – dēls.” Ideja veidot valsti pēc ģimenes parauga bija ārkārtīgi veiksmīga. Tādā valstī oficiālās hierarhiskās attiecības tika mīkstinātas ar savstarpējās mīlestības imperatīvu. Dēls ne tikai pakļaujas tēvam, bet arī mīl viņu – ierēdnis ne tikai kalpo valdniekam, bet arī mīl viņu, kā arī tēvs ne tikai izrīko dēlu, bet arī izjūt pret viņu pienākumu – valdnieks ierēdņus ne tikai izrīko, bet arī rūpējas par tiem. Ideja par savstarpējo mīlestību ģimenē un valstī kļuva par Konfūcija mācības pamatprincipu. To viņš apzīmēja ar terminu „žeņ”, kas bieži tulkots kā humānisms, cilvēciskums. Konfūcijs nav sniedzis precīzu „žeņ” definīciju, taču ir daudz runājis ar skolniekiem par tā izpausmēm un sasniegšanas veidiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1150102
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register