Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:589267
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Extract

Samazināšanās stadijā samazinās produkta pieprasījums, jo nozarē radies jaudu pārpalikumus, saasinās konkurence. To var ietekmēt ārējie mikrovides faktori, kuru analīzei jāpievērš vislielākā vērība. Tirgus samazināšanās stadijā parast nenotiek strauji un vienlaikus visos komponentos. Organizācija, cenšoties izmantot jaudas pārpalikumu, samazina cenas, kas savukārt var izraisīt cenu konkurenci. Uzņēmumam jāapsver dilemma – aiziet no tirgus vai turpināt darboties nozarē. Organizācijai, kas konkurē nozarē ar lēnu attīstības tempu, samazināšanās stadijā jāveic pasākumi, kas atbilst tirgus situācijai un pašas iespējām.
Uzņēmuma vadītajam svarīgi izpētīt konkurences iedarbības intensitāti un konkurentu ietekmi tirgū, kuru var iedalīt šādi: monopola; daļēja monopola (oligopola); daļējas konkurences; pilnīgas konkurences.
Monopolstāvoklī organizācija ieguvusi visu tirgu, jo tas ir vienīgais šāda produkta piedāvātājs. Šādam produktam nav nepieciešama īpaša reklāma un pastāv noteikta cena. Organizācija pilnībā pārzina potenciālos konkurentus.
Daļējā monopolstāvoklī (oligopols) tirgu kontrolē atsevišķas lielas organizācijas, kam pieder apmēram 80% tirgus. Būtiska nozīme ir produkta reklāmai. Konkurējošie uzņēmumi cenšas neuzsākt cenu karu, tomēr tas nav izslēgts. Sava produkta noietu panāk ar atsevišķu priekšrocību ieviešanu apkalpošanu, piegādi un labu reklāmu. Informācija ir slēpta. Iekļūšanu tirgū kavē citu dalībnieku izveidotās barjeras.
Daļējas konkurences stāvoklī liels skaits organizāciju piedāvā līdzvērtīgus produktus un katra kontrolē nelielu tirgus daļu un katrai ir ietekme uz cenu politiku.
Pilnīgas konkurences apstākļos uzņēmējdarbībai eksistēt ir visai sarežģīti, jo produkta piedāvātāju ir ļoti daudz, notiek asa cenu cīņa, nevienam nepieder konkrēta tirgus daļa. Pārzināt visus konkurentus nav iespējams, jo tie ir mainīgi, tomēr iegūt informāciju ir visai viegli. Organizācija ienāk tirgū īslaicīgi, realizējot savu produktu par savu cenu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register