Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:274500
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

18. Dabiskā audzināšana
Ž. Ruso bija „dabiskās audzināšanas”idejas piekritējs. Pirmais postulāts „dabiskajā audzināšanā” ir dabiska lauku vide.
„ Dabiskā audzināšana” pauž ideju, ka katrā posmā ir jādara tas, kas pieņemts konkrētā vecumā. Tas ir, katram vecuma periodam ir nepieciešamas atbilstošas mācību un audzināšanas formas; audzināšanai darba raksturs, kas sekmē pašdarbības un iniciatīvas attīstību; vienlaicīgi jāattīsta audzēkņu gan fiziskā, gan intelektuālā darba prasmes.
Ž. Ruso formulē privātīpašuma jēdzienu „brīvs cilvēks varbūt tas, kuram kaut kas pieder”. Viņš uzskatīja, ka vienīgais pilnīgi brīvais cilvēks ir Robinsons Kruzo. Jo 15 gadu vecumā cilvēks kļūst absolūti neatkarīgs.
„Dabiskā audzināšana” pauž ideju par to, ka vispirms jārūpējas par bērna fizisko attīstību, viņa veselību. Nepieciešamas dabiskas kustības, ķermeņa norūdīšana, kā arī bērna pasargāšana no ietiepības, niknuma un dusmām. Jo nevajag mākslīgi patrināt bērna valodas attīstību, citādi viņš var skt runāt par lietām, par ko viņam vispār nav priekšstata.

19. Piētisma attīstības virzieni 18. gs. Eiropā.
Piētisms ir no protestantisma atdalījies reliģiski mistisks virziens. Piētisma virzieni audzināšanā aicina darīt to, ko arī runā. Tas cenšas panākt vārdu un darbu saskaņu.
Mācību priekšmetu sistēmā bija gan obligātie, gan arī neobligātie priekšmeti.
Bija industriālās skolas, kurās bija gan mācības, gan arī manufaktūra. Pēc šīs skolas varēja doties uz profesionālo skolu, kuras bija domātas pilsētas bērniem.
Bija arī hernhūtisma kusība, kas sludināja piētisma principus. Tie bija brāļu draudzes principi, kuri paredzēja gan mācīties, gan arī lūgt. Šajās skolās apguva amatus un tās bija paredzētas lauku bērniem.

20. Tikumības tāfele.
Tikumiskajā audzināšanas veidā tiek izmantota „tikumības tāfele”, kur par katru labu darbu ir balva. „Tikumības tāfeles” kreisajā pusē bija uzrakstīti skolēnu uzvārdi, savukārt labajā pusē pretī katra audzēkņa uzvārdam tika sistas naglas par labu uzvedību.
Ja tika sakrātas 50 naglas, tad blakus audzēkņa uzvārdam piekarināja zelta zvaigzni. Un katras nedēļas beigās notika labāko audzēkņu uzvedības analīze, kurā piedalījās izcilākie audzēkņi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,27 €
Work pack Nr. 1329806
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register