Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:267052
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.01.2024.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Tirgus norises un vēsturiskie etapi, kvalitātes sistēmu rašanās un attīstība.
Tirgus norises un to vēsturiskie etapi
• pašpietiekamības posms – katra cilvēka vajadzības ir pašpietiekamas, kā arī ierobežotas, kā rezultātā
tirdzniecība nav nepieciešama (jo katrs pats saražoja sev vajadzīgo)
• apmaiņas posms – cilvēki sāk saprast, ka saražoto ir iespējams ne tikai paturēt sev, bet arī kādam pārdot,
tādējādi gūstot labumu; šajā posmā darbojas bartera sistēma – produkts tiek iemainīts pret citu produktu bez
naudas starpniecības
• masveida ražošanas posms (1860-1920) – organizācijas fokusējas uz masveida ražošanu, tādējādi
samazinot ražošanas izmaksas
• pārdošanas posms (1920-1950) – lai pārdotu lielākus produktu apjomus un gūtu lielākus ieņēmumus, produkts
tiek aktīvi reklamēts; palielinās nozīme komunikācijai ar klientu, reklāmai, zīmolam
• mārketinga posms (no 1950.) – tiek veikta tirgus izpēte un tiek ieviesta organizācijas mārketinga stratēģija,
tādējādi nodrošinot efektīvāku ražošanu nekā konkurentu organizācijām
• attiecību mārketinga posms (no 1990.) – organizācijas fokusējas uz masveida produkta reklamēšanu, kā arī
tiek likti pamati veiksmīgai komunikācijai (attiecībām) ar klientu
• mobilā tirgus posms (no 2010.) – pārdošanas nodrošināšanai un veicināšanai tiek izmantots internets,
dažādas sociālās platformas
Kvalitātes sistēmu rašanās un attīstība
Kvalitātes sistēmas koncepts novērojams jau viduslaiku Eiropā, kad amatnieku apvienībās tika izstrādātas
vadlīnijas preču testēšanai, lai noteiktu, vai tām nav defektu. Šis kvalitātes kontroles modelis ar uzsvaru tieši uz preces
kvalitātes kontroli izmantots līdz industriālajai revolūcijai. Lai būtu iespējams paātrināt industriālās ražošanas un
testēšanas procesus, Valters Ševarts 1920. gadā izstrādāja uz statistiku balstītu preces kvalitātes kontroles metodi, ko
Viljams Demings izmantojis Plāno-Dari-Pārbaudi-Rīkojies cikla ieviešanai, kas mūsdienās ir KVS pamatā. …

Author's comment
Editor's remarks
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register