DEFINICIJAS
KVALITĀTE – objekta raksturotāju kopa, kas nosaka tā atbilstību noteiktām vai iedomātām vajadzībām.
KVALITĀTES SISTEMA - institūcijas struktūra, darbība, procesi un līdzekļi kvalitātes
vadīšanas īstenošanai.
KVALITĀTES VADĪŠANA - vispārīga vadības rīcība, nosakot kvalitātes politiku,
mērķus un atbildību, kā arī to īstenošanu kvalitātes sistemā ar kvalitātes plānošanu,
kvalitates vadibu, kvalitates nodrošinašanu un kvalitates pilnveidošanu.
KVALITĀTES VADĪBA - darba paņēmieni un darbība kvalitātes prasību
apmierināšanai.
KVALITĀTES PLĀNOŠANA - rīcība, lai izstrādātu darbības mērķus, kvalitātes
prasības, kā arī prasības kvalitātes sistēmas elementu lietošanai.
KVALITĀTES NODROŠINĀŠANA - kvalitātes sistemā ieklauta rīcība un pastāvīgie
pasākumi, lai radītu pārliecību par objekta atbilstību kvalitātes prasībām.
KVALITĀTES PILNVEIDOŠANA - rīcība darbības un procesu tehniskās un
ekonomiskās efektivitātes pastāvīga paaugstināšana, lai nodrošinātu institūcijas un
patērētāju labklājibu.
KVALITĀTES UZRAUDZĪBA - kāda objekta stāvokļa pastāvīga apskate un
izvērtēšana, kā arī protokola ierakstu analīze, apliecinot noteikto kvalitātes prasību
ievērošanu.
KVALITĀTES AUDITS - sistemātiska un neatkarīga analīze, lai pārliecinātos, vai rīcība
kvalitātes jomā un iegūtie rezultāti atbilst plānotiem pasākumiem un vai tie ir lietderīgi un piemēroti mērka sasniegšanai.…