-
Kvalitātes vadības sistēmas
KVALITĀTES DOMĀŠANA: 1) Vadībai jāuzņemas atbildība par kvalitātes sistēmas ieviešanu un ievērošanu; 2) Personālam visos līmeņos jāapgūst kvalitātes sistēmas pamatprincipi; 3) Kvalitātes uzlabošana uzskatāma par nepārtrauktu procesu; 4) Jānodrošina personāla dalība kvalitātes uzlabošanas procesā. Attiecas ne tikai uz produkta kvalitāti, bet arī uz apkalpošanu. Pirmais standarts 1979.gadā.
KVALITĀTE IR: 1) Atbilstība noteiktām standarta vai tehnisko noteikumu prasībām; 2) Produkta atbilstība klienta prasībām un specifikācijām; 3) Klienta cerību, vēlmju un ražotāja doto parametru piepildījums konkrētajā produktā; 4) Objekta vai produkta vienības raksturlielumu kopums, kas nosaka tā spēju atbilst noteiktajām un paredzamajām vajadzībām; 5) produkta piemērotība lietošanai (ISO 9000)
KVALITĀTE SASNIEGTA: kad klienta prasības ir apmierinātas.
KVALITĀTES IZMAKSAS: rodas, ja darbības tiek veiktas nepareizi. 15-20% no kopējās produkta vērtības. Kvalitatīvs produkts jārada ar 1.reizi, nedrīkst ekonomēt uz kvalitātes rēķina.
VADĪBAI NEPIECIEŠAMS: 1) Noskaidrot, saprast, definēt patērētāja vēlmes; 2) Apzināties, kāpēc nepieciešama kvalitāte; 3) Noskaidrot, kādas būs produkta kvalitātes prasības; 4) Zināt kā nodrošināt kvalitāti; 5) Kā apliecināt un izmērīt to.
PATĒRĒTĀJA INTERESE PAR PRODUKTU: Lietošanas instrukcija, iepakojums, izmaksas produkta dzīves ciklā, apkalpošana pēc pirkuma, drošība, ekonomiskums, iespējamie jaunie produkti, piegāde, rezerves daļas.
KVALITĀTE NO RAŽOTĀJA VIEDOKĻA: Klienta prasību apmierināšana; produktivitāte, garantijas izmaksas, kapitāla apgrozījums.
UZŅĒMUMA KVALITĀTES MODELIS: Kvalitāte produkcijai un pakal profesionalitāte, starppersonālās attiecības, klienta pazīšana.
KVALITĀTE IEDALĀS: Obligātā kvalitāte: izturība, drošums, ērtība (ietvertas standartā); Valdzinošā kvalitāte: īpašības, kuras ir ārpus pašreizējām īpašībām, klientam negaidītas, bet pozitīvas. Ar laiku šī kvalitāte top par obligāto.
KVALITĀTES ATTIECĪBA PRET PEĻŅU: Atbilst klientu vēlmēm: 1) Samazinās nelietderīgi izmantotie resursi, zemākas cenas, uzlabojas aktīvu izmantošana; 2) Augstāka produktivitāte, zemākas cenas, uzlabojas peļņas gūšana; Pārsniedz klientu vēlmes: Lielāka vērtība, palielinās tirgus daļa, pieaug ienākumi. Visos gadījumos uzlabojas peļņas rādītāji.
IZPILDES INSTITŪCIJAS GALVENIE UZDEVUMI: (uzraudzības darba grupa): 1)Apstiprināt kvalitātes sistēmas projekta programmu; 2) Apstiprināt projekta vadītāju un ieviešanas darba grupu; 3) Nodrošināt projekta izpildē nepieciešamos resursus; 4) Regulāri veikt projektu izpildes uzraudzību; 5) Izstrādāt kvalitātes sistēmas prasības: politika, mērķi, atbildība, pienākumi un pilnvaru sadale; 6) Dažādu izmaiņu ieviešana projektu dokumentācijā, izpildītāju vai projektu vadītāju nomaiņa; 7) apstiprināt kvalitātes vadības sistēmas dokumentus un noteikt to spēkā stāšanās datumu.
IEVIEŠANAS DARBA GRUPAS GALVENIE UZDEVUMI: 1) Izstrādāt projektu programmu un iesniegt to apstiprināšanai uzraudzības darba grupā; 2) Sadalīt pienākumus un atbildību pa standartsadaļām vai uzņēmuma struktūrvienībām; 3) Izpildīt projekta programmā paredzētos uzdevumus paredzētajā laikā; 4) Sagatavot pārskatu par paveikto darbu iesniegšanai uzraudzības darba grupai.
PROJEKTA PROGRAMMA – kalendārā plāna izstrādāšana;
KVALITĀTES ROKASGRĀMATA – kvalitātes sistēmas dokuments;
KVALITĀTES SISTĒMA STĀJAS SPĒKĀ – kad stājas spēkā tās dokumentācija, kuru paraksta vadītājs.
PROJEKTA PROGRAMMA KVALITĀTES SISTĒMAS IEVIEŠANAI: 1) Programmas sastādīšana, saskaņošana un apstiprināšana: a) pienākumu un atbildības sadales ieviešana darba grupā; b) programmu variantu sastādīšana un izvērtēšana; c) galīgā varianta iesniegšana un aizstāvēšana uzraudzības darba grupā; d) ieviešanas darba grupas locekļu apmācība; e) augstākā un vidējā līmeņa vadītāju apmācīšana; f) pārējā personāla apmācīšana. 2) Pašreizējās situācijas novērtēšana: a) uzņēmuma pārvaldība un organizatoriskā struktūra; b) dokumentu un datu vadība; c) meteoroloģijas audits; d) mārketings un līguma pārskats; e) piegādātāju novērtēšana un sagāde; f) pārbauda vai ir rīcības ar neatbilstošiem produktiem un preventīvas darbības, korekcijas; g) produktu uzglabāšana un iepakošana; h) kvalitātes prasības darbiniekiem. 3) Kvalitātes vadības sistēmas projektēšana un dokumentācijas izstrāde: a) dokumentu struktūra, dokumentu un datu vadības sistēma; b) kvalitātes rokasgrāmatas 1.varianta izstrādāšana, c) iztrūkstošo dokumentu izstrādāšana; d) kvalitātes dokumentu rediģēšana; e) kvalitātes rokasgrāmatas aktualizācija un galīgā varianta izstrāde; f) KVS apstiprināšana ieviešanai. 4) Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana: a) personāla informēšana par attiecīgās KVS ieviešanu un attiecīgo dokumentu lietošanu; b) audita plānošana; c) sastāda pārvaldības pārskatu; d) audita analīze un korekcijas pasākumi. 5) Sertifikācijas pieteikums: a) iestādes izvēle un dok sagatavošana.
KVALITĀTES LĪMENIS: kategorija, klase, pakāpe, šķira, kādā iedala vienādas nozīmes objektus ar atšķirīgām kvalitātes prasībām.
KVALITĀTES LĪMEŅUS IEDALA: 1) Zemākais pieļaujamais, to nosaka likumdošanas akti; 2) Masveida, apmierina lielāko patērētāju daļu; 3) Vidējais kvalitātes līmenis; 4) Augsts kvalitātes līmenis, domāts atsevišķām patērētāju grupām.…
Lekciju materiāli (Latvijas Universitāte) sagatavoti špikera formātā, tas ir, 4.fontā. Apskatītas skojošas tēmas: Kvalitātes domāšana, kvalitātes izmaksas, kas ir kvalitāte, patērētāja interese par produktu, kvalitāte no ražotāja viedokļa, uzņēmuma kvalitātes modelis, kvalitātes iedalījums, kvalitātes attiecība pret peļņu, izpildes institūcijas galvenie uzdevumi, ieviešanas darba grupas galvenie uzdevumi, projekta programma, kvalitātes rokasgrāmata, projekta programma kvalitātes sistēmas ieviešanai, kvalitātes līmenis, iedalījums, neatbilstoša kvalitāte, augsta kvalitāte, produkta kvalitāte, ražošanas kvalitāte, organizācijas kvalitāte, produkts, pakalpojums, klients, piegādātājs, drošums, drošība, process, kvalitātes vadīšana, kvalitātes nodrošinājums, kvalitātes prasības, kvalitātes aplis, deminga aplis, kvalitātes vadības pasākumi, produkta specifikācija, kvali`tates vadības sistēma,, iedalījums, jaunā pieeja, kvalitātes pārvaldības nodrošināšanas sistēma, TQM- kvalitātes pilnveidošanas sistēma, raksturojums, vienota vadības sistēma, ISO 14000 - vides pārvaldes standartu saime, ISO 9001, drošuma nodrošināšanas sistēma SMS, vides `parvaldības sistēma, visaptverošā tehniskā uzraudzība TMM, tehniskās uzraudzības un apkalpošanas stratēģijas, darba drošības un arodveselības vadības sistēma, laba ražotprasme, procesa bīstamības analīze, kritiskie posmi un vadība HACCP, sociālās atbildības vadības kodekss, mēriekārtu metroloģisko apliecinājumu sistēma, kalibrēšana.
- Kvalitātes vadības sistēmas
- Vadības socioloģija
- Vadības zinības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kvalitātes vadības sistēmas
Summaries, Notes for university9
-
Kvalitātes vadības sistēmas
Summaries, Notes for university36
-
Kvalitātes vadības sistēmas izveide un ieviešana
Summaries, Notes for university9
-
Kvalitātes vadības sistēmas procedūra
Summaries, Notes for university2
-
Vadības funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana
Summaries, Notes for university5