Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:151315
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract


Tradicionāli kvalitātes saistās ar netaustāmu priekšstatu par skaistumu, izcilību un patiesību. Kvalitātes jēdzienu ir grūti izskaidrot , bet mēs to pazīstam un redzam, un par labu kvalitāti esam gatavi maksāt vairāk. Viena no kvalitātes definīcijām ir šāda: "Kvalitāte ir būtisko īpašību kopsumma, kas spēj atbilst jau noteiktām un vēl neizteiktām vajadzībām." Izmantojot šo definīciju, viss, kas attiecas uz noteiktu vajadzību apmierināšanu ir kvalitātes daļa. Tas attiecas ne tikai uz klientu , bet arī uz piegādātāju vajadzībām. To varētu izteikt kā nepieciešamību "vienmēr apmierināt klientu vēlmes un vajadzības". Eduards Demings, pazīstams kā statistiskās kvalitātes kontroles pamatlicējs un vairāku kvalitātes kontroles grāmatu autors, iedala kvalitātes nodrošināšanu četros cits citam sekojošos posmos: *plānot (noteikt mērķus, standartizēt darba procedūras, nodrošinot tās ar resursiem, apmācīt personālu u.tml.), *izpildīt (veikt plānoto darbu), *pārbaudīt (pārbaudīt atbilstību plānam), *rīkoties (novērst neatbilstības, ja tādas ir radušās pārbaudes rezultātā). Riņķveida cikls attiecas un vairākiem elementiem kvalitātes problēmu risināšanā, tajā skaitā arī uz kvalitātes vadību.

1.3 Kvalitātes raksturlielumi, kvalitātes vērtēšana.

Produkta kvalitātes raksturotāji. Pakalpojumi – drošums, garantijas, pieejamība, mijiedarbība, atsaucība, pieklājība, simpātija, uztveramība. Preces – funkcionālie raksturlielumi, ekspluatācijas ērtības, remontējamība, ekoloģiskā drošība, estētika, bez defektiem, drošība, ilgizturība, drošums. Lai nodrošinātu godīgu preču un pakalpojumu apmaiņu, brīvā tirgus dalībnieki paļaujas uz uzticēšanos. Atbilstības novērtēšana palīdz uzticēšanos novērtēt. Atbilstības novērtēšana ir likumīgs līdzeklis, lai pārbaudītu pretenzijas attiecībā uz kvalitāti, izpildījumu un citiem kritērijiem. Atbilstība var notikt tad, ja atbilstība tiek vērtēta starptautiski atzītās mērvienībās (metroloģijas un standartizācijas atbalstu). Atbilstības novērtēšana – testēšanas inspekcija, sertifikācija, akreditācija).


1.4 Kvalitātes sistēmu veidi. Produkta dzīves cikls (kvalitātes cilpa).

Kvalitātes nodrošināšanas sistēma- formāla kvalitātes nodrošināšana un vadīšana; patērētāja prasības kvalitātei tiek ietvertas normatīvos dokumentos; sistēmas uzbūve, veidi un metodoloģija noteikyta ISO 9000, tā balstās uz centieniem nodrošināt kvalitāti atbilstoši noteiktiem standartiem.
Kvalitātes administrēšanas sistēma – regulāra kvalitātes pārbaude, administratīvo rīkojumu, pamudinājumu un sodu sistēma. Kvalitātes prasības nosaka un pārbauda vadošās augstāk stāvošās institūcijas. KAS personālam piespiedu kārtā jāievēro prasības kvalitātei. Raksturīga militarizētai ražošanai, tā balstās uz varas pielietošanas un izmantošanas iespējām. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −-0,80 €
Work pack Nr. 1160752
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register