ISO 9000 galvenais mērķis nav noteikt atsevišķu preču vai pakalpojumu kvalitāti, bet gan nodrošināt labu vadības sistēmu visu nozaru uzņēmumos. ISO 9000 norāda, kādā veidā uzņēmēji var izveidot, dokumentēt un saglabāt efektīvu kvalitātes sistēmu. Turklāt šāda sistēma klientiem uzskatāmi pierāda, ka uzņēmums spēj nodrošināt preces vai pakalpojuma kvalitāti, kā arī uzņemas atbildību par to. ISO 9000 standartu merķis ir nodrošināt, ka uzņēmums patiešām spēj ražot preces vai sniegt pakalpojumus, kas atbilst specifikāciju minimumam. Tāpēc uzņēmums saglabā kvalitatīvu preču ražotāja vai pakalpojuma sniedzēja reputāciju klientu vidū pat pirms preču piegādes vai pakalpojuma veikšanas uzsākšanas.
ISO 14000
Lai panāktu to, ka standarts būtu pēc iespējas piemērojamāks visa veida uzņēmumiem, ISO 14000 nenosaka vides snieguma prasības. Tas meklē balansu starp sociāli ekonomiskajām, uzņēmējdarbības vajadzībām un vides aizsardzību, piesārņojuma novēršanu.…