Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:853128
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

KVALITĀTES BALVAS – uzņēmuma sasniegumus vērtē pēc atzītiem kritērijiem, piem. TQM sistēmas izveides pamatprincipu. (BALVAS: 1951,g. Japānā Deminga balva, pasniedz 2 nominācijās: personām, kas devušas ievērojamu ieguldījumu pētniecībā un izglītībā saistībā ar kvalitāti un uzņēmumiem par kvalitātes sistēmas ieviešanu; 1988.g. ASV Malkolms Bolbridžs; 91.g. Eiropas kvalitātes balva; 94.g. UK kvalitātes balva; 97.g. Latvijas kvalitātes balva.
EIROPAS KVALITĀTES BALVA balstās uz izcilu uzņēmējdarbības modeli. Šo modeli izstrādāja Eiropas firmu uzņēmēji. Eiropas izcilas uzņēmējdarbības modelis sastāv no 2 daļām.
TQM nostādnes: 1) augstākās vadības izpratne un pārliecība par kvalitātes vadības sistēmas īstenošanas nepieciešamību; 2) Uzticēšanās darbiniekiem un to iesaistīšana dažādu procesu uzlabošanā un īstenošanā; 3) Orientēšanās uz klientu interešu izzināšanu un apmierināšanu, 4) Uzņēmuma vadīšana balstoties uz faktiem; 5) Procesu vadībā orientējoties uz konkrētu rezultātu sasniegšanu.
KVALITĀTES VADĪBAS SISTĒMAS NEPIECIEŠAMĪBA: lai uzlabotu uzņēmuma darbību, novērš negatīvās iezīmes: 1) klienti nav apmierināti ar produktu, 2) organizācijā notiek daudz kļūdas, kuras netiek kontrolētas; 3) nav iespējams nodrošināt vienotu pakalpojumu piedāvājumu uzņēmuma filiālēs; 4) vāja organizatoriskās darbības koordinācija, projekti netiek izpildīti laikā; 5) paaugstināta kadru mainība.
ISO STANDARTU VEIDO starptautiskā standartizācijas organizācija.
ISO 9000 – starptautiskie standarti;
ISO 9000:2000 standartu saimē ietilpst 3 standarti: 1) ISO9000:2000 – pamatnostādnes un tehnoloģijas; 2) ISO 9001:2000 kvalitātes pārvaldības sistēmas prasības; 3) ISO 9004:2000 – ieteikumi kvalitātes sistēmas darbības pilnveidošanai.
ISO 9000 standartu pieņēma 2000.gadā un to izstrādāja starptautiskā standartizācijas organizācija. Izstrādāts uz ISO un starpt.elektr.kontrol. direktīvas 4.daļas pamata. Lai veiksmīgi vadītu uzņēmumu, nepieciešams šo standartu kontrolēt.
STANDARTĀ NOTEIKTI 8 kvalitātes pārvaldības principi, lai uzlabotu saimniekošanu: 1) Orientācija uz klientu; 2) vadīšanas spējas (vadītājam jāizveido tāda iekšējā vide, lai pilnībā varētu iesaistīt darbiniekus); 3) darbinieku iesaistīšana (darbinieku cilvēkspēju pilnīga izmantošana organizācijas labā); 4) procesa pieeja (vēlamo rezultatu var efektīgi sasniegt, ja nepieciešamie resursi tiek pārvaldīti kā procesi; 5) sistēmas pieeja pārvaldībai (savstarpēji saistītu procesu sistemātiska noteikšana); sistēmas nepārtraukta uzlabošana; 7) Faktuāla pieeja lēmumu pieņemšanā (dažādus lēmumus pieņem uz datu un informācijas analīzes pamata); 8) Savstarpēji izdevīgas attiecības ar piegādātajiem.…

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register