Ikviens cilvēks ikdienā saskaras ar lēmumu pieņemšanu – ko ēst?, ko vilkt?, ko darīt? – tā ir tikai maza daļa jautājumu, uz kuriem balstoties, cilvēkiem ir jāpieņem konkrēti lēmumi.
Ja parasta cilvēka kāda lēmuma pieņemšana ietekmē tikai viņu un/vai viņa tuvākos cilvēkus, tad menedžmenta lēmumi, ko pieņem uzņēmuma vadītājs – daudzus cilvēkus. Organizācijas vadītājs pieņem konkrētus lēmumus visos līmeņos, līdz ar to ir svarīgi, lai pieņemtie lēmumi būtu pareizi. Tādēļ vadītājiem ir nepieciešams nemitīgi pilnveidot savas spējas pieņemt lēmumus.
Ar ko tad saprot lēmumu pieņemšanu? Ar lēmuma pieņemšanu saprot problēmas atklāšanas, alternatīvu novērtēšanas, optimālās alternatīvas izvēles un problēmas risināšanas procesu.1
Lēmumu pieņemšana zināmā mērā nozīmē nepārtrauktu problēmu risināšanu.
Menedžmenta lēmumus var iedalīt divās grupās:
Programmētie/standarta lēmumi;
Neprogrammētie/nestandarta lēmumi.…