Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:923834
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Mārketinga pētīšana ir informācijas vākšana, apstrāde, analīze un izplatīšana, lai noteiktu mārketinga iespējas un problēmas; izstrādātu un novērtētu mārketinga aktivitātes un pilnveidotu mārketinga procesu. 1
Mārketinga pētījumi
Viss pētījuma process sastāv no pieciem posmiem.
Pirmajā posmā, jāformulē prasības pētījumiem un jānosaka to objekti. Šajā posmā vadītājam precīzi jānosaka pētījuma mērķi, tie varētu būt – meklēšanas mērķi (paredz datu vākšanu un apstrādi ar nolūku pēc tam atrisināt problēmu); aprakstošie mērķi (paredz tirgus situāciju aprakstu); eksperimentālie mērķi (paredz noteiktas hipotēzes pārbaudi), Otrajā posmā jāizstrādā pētījumu plāns. Trešais posms ir informācijas vākšana. Ceturtais – informācijas apstrāde un analīze. Piektais - pārskatu sagatavošanu. 2
Izstrādājot plānu, vispirms pētījuma mērķi jātransformē specifiskos informācijas mērķos. Menedžerim nepieciešama dažāda informācija. Atkarībā no pētījuma mērķiem un plāna var izmantot: 3
• pirmreizējus datus – tie ir pirmo reizi savākta un konkrētiem mērķiem paredzēta informācija; lai arī tā maksā dārgāk, tā allaž noder, jo atbilst pētījumu izvirzītajam mērķim, šādu informāciju iegūst ar dažādu interviju, aptauju palīdzību tieši no pircējiem, starpniekiem, u.c. tirgus dalībniekiem;
• apstrādātus datus – ir jau esošā savāktā un dažādie mērķiem paredzētā informācija;
• pirmreizējus un apstrādātus datus kopā.
Informācijas vākšana. Pētniecības metodes
Informācijas vākšana ir svarīgākais mārketinga pētīšanas posms. Pirms sākotnējo datu vākšanas ir lietderīgi sastādīt speciālu plānu, kas ietver: pētniecības metodes, komunikāciju līdzekļus, izlases veida metodes, pētniecības līdzekļus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register