Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:195633
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.09.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Mārketinga būtība
Mārketinga jēdziens ir diezgan plašs. Tas nav jāsaista tikai ar pārdošanu, reklāmu. Pirms pārdošanas ir jāizpēta cilvēku vajadzības un pieprasījums, jāizstrādā jauno produktu projekts un jāorganizē to pārdošana atbilstoši pieprasījumam, jānosaka cena, jāizvēlas optimālais sadales kanāls un pārdošanas izvietojums, un tikai tad ar dažādiem reklāmas paņēmieniem var sākt virzīt preci un konkrētu mērķtirgu. Tātad, lai izprastu mārketinga būtību, ir jāiepazīstas ar tā pamatelementiem: vēlmes, vajadzības, pieprasījums, produkti, vērtējums, maiņa, darījumi un tirgus.
Vēlmes ir cilvēku iekšējā tieksme pēc kaut kā. Cilvēku vēlmes var būt fizioloģiskas (izsalkuma apmierināšana, mājoklis u.tml.), sociālās vēlmes (pēc drošības, draudzības u.tml.), pašapliecināšanās (pēc atzīšanas, cieņas, prestiža u.tml.). Vēlmes izpaužas kā cilvēku vajadzības. Vajadzības ir vēlmes īpašā forma- prasība pēc kaut kā. Tā ir atkarīga no sabiedrības sociālkultūras līmeņa un cilvēka personiskajām īpatnībām. Atkarībā no sabiedrības attīstības līmeņa attīstās arī cilvēku vajadzības. Viņi iepazīst arvien vairāk un vairāk jaunu produktu, kuri rosina ziņkāri un vēlmes. Savukārt ražotāji un tirgotāji dara visu, lai motivētu vajadzību pēc šī produkta.
Pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība. Būtībā šeit jāņem vērā produkta cenu izmaiņas. Jo ja tās kļūst zemākas pircējam ir motivācija to pirkt, nevis tādēļ, ka izmainījās viņu vajadzības.
Produkts ir viss, kas ir radīts darba rezultātā, var apmierināt vajadzības un tiek piedāvātas tirgū. Mārketinga izpratnē produkts nav ierobežots tikai ar materiālo izteiksmi. Ir dažādi produkta veidi (izejviela, gatavie izstrādājumi, pakalpojumi, nekustamais īpašums, organizācijas, idejas), kurus apvieno spēja apmierināt cilvēku vajadzības (pieprasījumu).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register