-
Mārketings
4. Pieprasījuma situācija un mārketinga veidi
Mārketinga veidi no pieprasījuma viedokļa:
1.komerciālais mārketings – pieprasījums ir negatīvs. Pakalpojumus noraida, nevēlas konkrēto preci lietot. Iemesli tam ir paražas, produktam nav kvalitāte, izturība.
Uzdevumi: analizēt cēloņus, kāpēc tirgus atsakās preces pirkt; jāizstrādā taktika un stratēģija
2.stimulējošais mārketings – nav pieprasījuma (nav interese konkrēto preci lietot). Prece ir zaudējusi vērtību patērētāju acīs, precei nav vērtība konkrētā tirgū. Tirgus nav vēl sagatavots konkrētai preču lietošanai.
Uzdevumi: precīzāk jānosaka preces lietderība, piemērotība konkrētai lietai; prece būtu izvietojam dažādos tirgos, tādējādi tuvinot preces patērētājiem; izvietot informāciju par preci pirms preces ieviešanu tirgū.
3.uz ražotāju virzītais mārketings – saistīts ar pieprasījuma veidošanu (potenciālais pieprasījums). Vajadzība jau eksistē, bet tā vēl nav apmierināta.
Uzdevumi: potenciālā pieprasījuma vēršana reālā izpildījumā
4.uz galīgo pircēju virzītais mārketings – jauna pieprasījuma parādīšanās. Rodas jauna vajadzība, vēlme, kas nav realizējama, vai arī pircējs pērk svešu nezināmu preci. Viss mārketings ir vērsts uz patērētāju (informējošais mārketings).
5.remārketings – pieprasījums samazinās. Pārdošanas apjomi ir zemāki. Jābūt preču modifikācijām, varbūt pircējs nezin visas preces lietošanas īpašības. Jāskatās vai pircēju labi apkalpo.
6.sinhromārketings – svārstīgs pieprasījums (sezonas prece).
Pasākumi: sezonas preču izpārdošana; reklāmas, pat propogandas pasākumi; tūrisma sezonas pagarināšana; censties izmainīt cilvēka dzīvesveidu un paražas.
7.atbilstošais mārketings – pilnvērtīgais vai apmierinātai mārketings (ko saražo, to arī pārdod).
Pasākumi: uzmanību jāpievērš faktoriem, kas varētu izmainīt pieprasījuma līmeni nevēlamajā virzienā:
cenu diferencē dažādiem tirgiem, bet pēc neilga laika samazina augstāko,
pārdošanas apjoms (kāds ir)
uzturēšana (cieši saistīta ar apjomu)
stimulēšana
kvalitāte un kontrole
8.demārketings – ļoti liels pieprasījums. Salīdzinot ar ražošanas potenciālajām iespējām, pieprasījums ir daudz lielāks (cilvēki uzticas, ka prece vienmēr būs laba).
Pasākumi: pieprasījuma mākslīga pazemināšana; pārtraukt stimulēšanas pasākumus (pievērst uzmanību citai precei)
9.antimārketings – neracionāls pieprasījums. Ir pieprasījums pēc cilvēka veselībai kaitīgiem produktiem (alkohols, tabaka, u.c.).
Pasākumi: jācenšas likvidēt pieprasījums vai arī ierobežot aizliedzot cigarešu, alkohola reklāmas, taču rosinot antinikotīna un pretalkohola dzīvesveidu.
8. Tirgus tipi
tirgus – visi preču un pakalpojumu esošie un potenciālie pircēji.
Ir divi galvenie tirgus veidi:
1.Patēriņa tirgus - var definēt kā tirgu, kura esošie un potenciālie tirgus dalībnieki ir atsevišķi indivīdi, ģimenes, kas pērk preces un pakalpojumus personisko vajadzību apmierināšanai
2.Izmantotāju tirgus – tirgus, kura esošie un potenciālie tirgus dalībnieki ir organizācijas un indivīdi, kas pērk preces un pakalpojumus galvenokārt tālākai izmantošanai, tas ir, citu preču un pakalpojumu ražošanai un/vai pārdošanai.
Izmantotāju tirgu iedala trīs grupās:
1.industriālais jeb ražotāju tirgus – šā tirgus dalībnieki ir uzņēmumi, organizācijas, kas preces un pakalpojumus pērk ražošanas procesam.
2.starpnieku tirgus – tā dalībnieki ir organizācijas un indivīdi, kas preces un pakalpojumus pērk to tālākai pārdošanai un peļņas iegūšanai.
3.valsts institūciju tirgus – preces un pakalpojumus pērk valsts organizācijas (komunālie dienesti, skolas, bērnudārzi utt), lai ražotu citas preces un pakalpojumus vai patērētu tās, nodrošinot savu darbību.…
Konspekts mārketingā, kurā iekļauts produkta dzīves cikla, pārdošanas veicināšanas pasākumi, bostonas matrica, GE modelis, produktu sadale, tirgus tipi un tirgus segmentēšana, konkurence un cenu noteikšanas stratēģija.utt. Šis konspekts noderēs mācoties uz mārketinga ieskaiti.
- Mārketings
- Mārketings
- Starptautiskais mārketings
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketings. Mārketinga vide
Summaries, Notes for university4
-
Mārketings. Mārketinga process un mārketinga darbību komplekss
Summaries, Notes for university3
Evaluated! -
Mārketings. Sadales kanāli un produktu pārvietošana
Summaries, Notes for university3
-
Mārketings mūsu dzīvē
Summaries, Notes for university5
-
Starptautiskā reklāma un mārketings
Summaries, Notes for university5