Masu komunikācijas iedarbību uz kultūru pastiprināti sāka pētīt pēc dažādu prezidentu un spēcīgu valsts līderu reklāmas kampaņām un propagandām, kurās ļoti mērķtiecīgi tika izmantotas zināšanas par sabiedrības uzvedību un domu.
Masu komunikācijas efektu uz kultūru un sabiedrību var skaidrot ar vairākām teorijām, tāpēc izvēlējāmies šo fenomenu apskatīt no dažādu teoriju skatupunkta, balstoties uz Severina W.J. darbu „Komunikācijas teorijas”.
Viena no teorijām, ko Serevrins savā darbā apraksta, ir „Lodes teorija”. Tā tiek dēvēta arī par „zemādas adatas teoriju” vai „translācijas zvana teoriju” (DeFluer un Balls Rokīčš, 1982). Tā runā par universālo masu komunikācijas efektu vēstījumu nosūtīšanā visas sabiedrības locekļiem, kas tikuši pakļauti šai masu komunikācijas iedarbībai. Lodes teorija runā par trāpīgas ziņas nosūtīšanu sabiedrībai, kas ar savu „trāpīgumu” sasniedz auditoriju.
Tā dēvētā frāze „Lodes teorija” ir labs paskaidrojums tam, kā uzskati tika uzturēti un nostiprināti.…