Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:959212
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.03.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Ražojumu nomenklatūras un sortimenta veidošana
Vispārējā veidā ar produkcijas nomenklatūru saprot uzņēmuma izgatavoto ražojuma veidu vai pakalpojumu uzskaite. Sortiments ir detalizēts ražojumu un pakalpojumu uzskaitījums, norādot produkcijas dažādus variantus.
Ražojumu nomenklatūra un sortiments tieši ietekmē pārdošanas apjomu, savukārt iespējas ir atkarīgas no pieprasījuma.
Nomenklatūras veidošanā arī ir nepieciešama sava stratēģija. Šīs stratēģijas galvenais mērķis ir uzņēmuma attīstības un augšanas iespējas izmantošana, veidojot tādu ražojuma kopu, kuriem ir paredzams pieprasījuma pieaugums. Konkurences apstākļos nomenklatūras stratēģiju izmanto, lai nodrošinātu saimniekošanas stabilitāti.
Nomenklatūras stratēģija ir īpatnēja tajā ziņā, ka tā ir tieši atkarīga no pārdošanas stratēģijas. Ja tas ir tā, tad nomenklatūras stratēģijas maza nozīme ir ilgtermiņa plānos, bet svarīga nozīme ir īstermiņa un operatīvos plānos.
Nomenklatūras veidošanu bez ārējā faktora – pieprasījuma, ietekmē arī iekšējie nosacījumi. Kā svarīgs ir ražošanas jauda. Otrs nosacījums ir iespēja vajadzīgā laikā saņemt vajadzīgos materiālus.
Izstrādājot nomenklatūru ir jāņem vērā arī tas, ka katram produkcijas veidam ir raksturīgs savs dzīves cikla veids. Cikla tips ir jāzina tādēļ, lai ievērotu vispārējus nomenklatūras veidošanas principus: 1.raž. nomekl. Jāveido tā, lai nepieļautu uzņēmuma ienākumā samazināšanos; 2.ražojuma nomaiņa vienmēr ir saistīta ar lieliem kapitālieguldījumiem.
Cikla vadīšanas pasākumos ietilps: 1.produkcijas tehniskā modernizācija;2.papildus vai atjaunota reklāmas kampaņa. Veidojot nomenklatūru ir lietderīgi paredzēt sinerģiska efekta izmantošanu.

Ražošanas plāna izstrādāšana
Ražošanas plānu uzdevums ir noteikt kāds konkrētu darba apjoms ir jāveic katra uzņēmuma struktūrvienībai, lai izpildītu uzņēmuma pārdošanas prognozē paredzētos lielumus. Ražošanas plāna izstrādāšanā ir iedalāmi divi aprēķini:1.ir jānosaka uzņēmuma kopējais ražošanas plāns;2.uzņēmuma struktūrvienību ražošanas plānu noteikšana. Lai to izdarītu ir jānoskaidro divi jautājumi:1.vai visos ražošanas posmos ir pietiekamas nepabeigtas ražošanas rezerves un resursu nodrošinājums;2.kādas produkcijas sastāvdaļas izgatavos pats uzņēmums un kādas iepirks no specializētiem uzņēmumiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1207201
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register