MĒRĶTIRGUS NOTEIKŠANA. TIRGUS SEGMENTU VĒRTĒŠANA UN ATLASE. MĀRKETINGA STRATĒĢIJA
Kāpēc ir nepieciešama tirgus segmentu vērtēšana?
Tirgus segmentēšana palīdz sagrupēt patērētājus pēc viņu vajadzībām. Tas galvenokārt ir nepieciešam, lai izprastu, kuru patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšanai būs derīgs noteiktais produkts. Tādēļ mārketinga speciālisti vārētu vairāk pievērst uzmanību viņiem, nevis tiem, kurus šāds produkts nemaz neinteresētu. Tirgus segmentēšana ir mārketinga procesu efektivitātes palielināšanas rīks, ar kuru var panākt ļoti daudz. Segmentāciju var īstenot, ņemot vērā uzvedības, pieredzi, vērtību sistēmas, vajadzības, gaumes dažādību, izveidojot dažādas apakšgrupas, uz kurām koncentrēt mārketinga pasākumus. Pastāv uzskats, ka, ja produkta mērķauditorija nav segmentēta un tas domāts visiem, tad praksē pierādās, ka ir ļoti sarežģīti aptvert ļoti lielu tirgu, jo vieglāk ir apmierināt noteiktas pircēju grupas vajadzības.