Motivēšana ir dinamisks process, kurā, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma mērķu sasniegšanu.
Cilvēkam paaugstinās motivācija, kad ievēro viņa individualitāti, ja ir saprotams darba process, ja darbs atbilst ne tikai viņa profesionālajai kvalifikācijai, bet arī vajadzībām, ja cilvēks gūst gandarījumu, ja uzņēmuma kultūra atbilst viņa vērtībām,, ja cilvēks saņem informāciju un var piedalīties uzņēmuma pārvaldē, ja atalgojums par paveikto darbu atbilst iecerētam.
Cilvēki pastāvīgi motivējas, kad viņu ieceres īstenojas un zaudē motivāciju, ja tas nenotiek. Uzņēmumam jāapzina cilvēka ieceres un vajadzības, jāsalīdzina tās ar reālām iespējām un jācenšas nodrošināt šo vajadzību un ieceru īstenošanu.
Frederiks Hercbergs, kurš visus faktorus, kuri motivē darbiniekus, iedalīja divās grupās – motivatoros un higiēnas faktoros. …